رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردوس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 10 راس جبیر از سایت نگهداری و احیای گونه های جانوری سلامی خواف خراسان رضوی زنده گیری و در سایت تکثیر و احیای حیات وحش مظفری فردوس رهاسازی شد.
سعید ارشادی افزود: با توجه به ظرفیت و زیرساخت موجود در سایت 102 هکتاری و پوشش ویژه و با توجه به اینکه جبیر از گونه های بسیار مقاوم در برابر کم آبی، بیابان و خشکسالی است، منطقه حفاظت شده مظفری فردوس زیستگاه مناسبی برای این گونه جانوری است.
وی تصریح کرد: امید است تا با احیا و تکثیر جبیر در سایت مظفری که مشابه زیستگاه اصلی این حیوان است بتوانیم به احیای زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی که در معرض خطر انقراض قرار دارد، کمک کنیم.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده « درمیان»، « مظفری»، « آرک و گرنگ»، « شاسکوه»، سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و « نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.