به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان درمیان افزود: از ابتدای امسال پنچ کارگروه رفع موانع تولید در درمیان برگزار شد که در این کارگروه ‌ها مشکلات هشت واحد تولیدی شهرستان با 21 مصوبه بررسی شد.
وی عنوان کرد: همچنین هشت واحد صنعتی و معدنی از محل تفاهم نامه چهار جانبه «بانک سینا، بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری خراسان جنوبی» برای دریافت 37 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
فرماندار درمیان گفت: با تمام توان از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد و به طور قطع بهره گیری از همه قابلیت های شهرستان را در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه نسبت به حل مشکلات طرح های صنعتی و تولیدی نهایت تلاش خود را بکار خواهیم گرفت افزود: چرخه تولید و صنعت منجر به افزایش درآمد و اشتغالزایی خواهد شد لذا مسئولان شهرستان با جدیت به دنبال توسعه و شکوفایی بخش اقتصادی و حل مشکلات طرح های صنعتی و تولیدی باشند.
بشیری زاده با اشاره به اینکه محصولات صنایع دستی با کیفیت بسیار عالی در روستاهای عشایری «اشک و خیرآباد» شهرستان تولید می شود گفت: اهالی این روستاها در زمینه بازاریابی و فروش محصولات خود مشکل دارند که باید مشکلات آنان با پیگیری های مسئولان رفع شود.
وی عنوان کرد: باید از ظرفیت های نمایشگاه های استانی و کشوری برای فروش محصولات تولیدی روستائیان شهرستان استفاده شود.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.