به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری ( 14 تا 21 اسفند ) افزود: کمک های مردمی با اخلاص و برکت بوده و برای افزایش آن باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
وی گفت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی موجود در کشور اما برند کمیته امداد امام خمینی (ره) اعتماد مردمی است و جامعه ما مردم بسیار نوعدوستی دارد که حس همدلی آنها در بسیاری جاها تبلور یافته است.
وی به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: در این هفته تمامی مردم و همشهریان بسیج می شوند تا مایحتاج خانواده های نیازمند جامعه را تامین کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: در استان مرزی خراسان جنوبی عوامل متعددی از جمله آسیب های محیطی، آسیب های اجتماعی، بیکاری، حاشیه نشینی، طلاق و مهاجرت، آسیب های اقتصادی مانند تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی، رکود و ... سبب تولید فقر شده است.
وی گفت: جشن نیکوکاری روزهای 16، 17 و 18 اسفند ماه در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود و در این جشن بزرگ سخاوت مردم به تصویر کشیده می شود.
وی اضافه کرد: اگر بنا باشد در تمامی زمینه ها به توسعه برسیم باید در سرنوشت دیگران ایفای نقش داشته باشیم و این جشن فرصتی برای ادای وظیفه است.
سلم آبادی به برنامه های شاخص کمیته امداد در سال 96 اشاره کرد و افزود: افزایش مستمری مددجویان به سه برابر از ابتدای سال تاکنون، افزایش اعتبارت توانمندسازی، پالایش خانواده های تحت پوشش در زمینه کمک معیشتی و مستمری و پالایش بیمه های اجتماعی از جمله این برنامه هاست.
وی گفت: زمانی مطرح بود خانواده های امداد مصرف گرا هستند تا تولید گرا، اما وظیفه امداد ایجاد اشتغال نیست.
وی با بیان اینکه امسال 35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال این نهاد در استان اختصاص یافت اظهار کرد: این نهاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی 127 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از نکاتی مهمی که در سازمان های دولتی مطرح است طرح تفویض اختیار به استان هاست که سال جاری طرح تفویض به کمیته امداد استان ها واگذار شد لذا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به مشکلات مردم تصمیم گیری می شود.
وی درباره پالایش خانواده های زیر پوشش در زمینه کمک معیشتی گفت: برخی خانواده ها بعد از گذشت چند سال یا ماه دیگر نیازمند محسوب نمی شوند لذا از طرح حمایتی خارج می شوند.
وی طرح تفاضل بخشی نیروی انسانی و دفاتر امداد را از دیگر برنامه های این نهاد در استان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: سال گذشته 12 دفتر در 11 شهرستان فعالیت می کردند اما اکنون بدون افزایش نیرو و در عوض کاهش 27 نفر، در قالب 21 دفتر خدمات ارایه می شود.
وی به پرداخت تسهیلات معوض به جای بلاعوض اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی، محروم و مرزی است لذا در تمام اعتبارات این نهاد سهمی برای مناطق مرزی و محروم در نظر گرفته شد که 20 درصد بیشتر از سایر اعتبارات است.
سلم آبادی اضافه کرد: با مورد توجه قرار دادن مناطق مرزی و محروم استان، در حال حاضر 40 درصد اشتغال این نهاد در مناطق محروم و مرزی ایجاد شده است.
وی با اشاره به همکاری کمیته امداد با موسسه های خیریه اظهار کرد: امسال برای نخستین بار با برخی موسسه های خیریه به صورت تخصصی از اعتبارات استان تعامل برقرار شد و از این طریق در مجموع خانواده های زیر پوشش، محروم و نیازمند خدمات دریافت کردند.
وی حرکت در راستای امداد الکترونیک را از دیگر برنامه های شاخص کمیته امداد در استان عنوان کرد و گفت: برنامه امداد این است که تمامی برنامه های کمیته الکترونیکی شود و در حال حاضر 17 خدمت از 30 خدمت به صورت الکترونیک انجام می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: سیستم حسابرسی کمیته امداد بسیار شفاف بوده و وظیفه ما پاسخگویی به مردم است و حتی یک ریال از درآمدهای کمیته امداد برای پرداخت حق و حقوق یا پروژه های عمرانی و غیره صرف نمی شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.