به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هادی حیدری افزود: در این مدت بیش از چهار میلیون و 244 هزار تن کالا با بیش از 284 هزار سفر کامیونی در استان خراسان جنوبی به مقاصد درون و برون استانی جابجا شده است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده از مبداء استان به ترتیب سیمان کیسه ای، زغال سنگ، سنگ سنگبری، انواع کاشی، خاک معدنی، بنتوشیت، سیمان فله‌ای، خاک نسوز و مصالح ساختمانی بوده است.
رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار و 453 نفر راننده حمل و نقل کالا اعم از ناوگان باری و وانت در حمل و نقل کالای استان با استفاده از چهار هزار و 578 دستگاه انواع کامیونت، کامیون و تریلی و وانت بار در این حوزه فعال هستند.
وی گفت: عمر متوسط ناوگان باری حمل و نقل کالای استان 12.37 سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (17.04 سال) و عمر متوسط ناوگان وانت بار 6،86 سال است که نسبت به عمر ناوگان وانت باری حمل و نقل کالای کشوری (8.02 سال) بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
استان خراسان جنوبی با 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، سومین استان پهناور کشور بوده و با 6 استان کشور همجوار است.
مجموع راه های آسفالت استان خراسان جنوبی 10 هزار و 573 کیلومتر است که 2 هزار و 74 کیلومتر را راه شریانی تشکیل می دهد.
5775*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.