به گزارش ایرنا حجت الاسلام منصور هاشمی روز سه شنبه در نشست خبری با موضع آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال 96 در استان افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه سه ماموریت ویژه در حوزه بقاع متبرکه، موقوفات و قرآن بر عهده دارند.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح بخش، شهر، استان و بین الملل بر عهده اوقاف و امور خیریه است که به صورت تخصصی بخش های مختلف مسابقات را برگزار می کند.
وی عنوان کرد: در سطح برگزاری مسابقات بین المللی، ایران بالاترین سطح را در بین مسابقات کشورهای مختلف جهان به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: به واسطه تدین و ارادت مردم به قرآن همیشه در کشور به ویژه خراسان جنوبی رتبه های قرآنی خوبی احراز کرده ایم.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت کنندگان در شانزدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای نخستین بار برای ثبت نام وجه پرداخت کرده اند، گفت: این بدان معناست که مردم برای ارزش های اسلامی خود اهمیت قائل هستند.
هاشمی یادآور شد: در گذشته در حوزه مسابقات قرآنی به صورت جزیره ای عمل می شد اما اکنون حرکت جمع گرایی اتفاق افتاد که متولیان مسابقات قرآنی و وزارت ارشاد بخشی از مباحث قرآن را بر عهده دارند که امید است طلیعه ای برای کارهای هم افزایی در حوزه قرآن باشد.
وی به ثبت نام 6 هزار و 700 نفر در مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن در استان اشاره کرد و افزود: شهرستان نهبندان با توجه به جمعیت آن، بالاترین ثبت نام را دارد، مابقی شهرها نیز استقبال خوبی از مسابقات داشتند.
وی اظهار کرد: برای مسئولان استانداری، نماینده ولی فقیه و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی برای حضور در مسابقات قرآنی کارت دعوت ارسال شده که امید است برای این موضوع وقت بگذارند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در برقراری مسابقات قرآنی در ماه رمضان سال گذشته چهار ساعت مسابقات را همراهی کردند، ما انتظار داریم مسئولان حضوری گرم و پررنگ در این مسابقات داشته باشند تا جوانان و افراد شرکت کننده دلگرم شوند.
مسئول دارالقران اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: مهلت ثبت نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن بعد از سه مرتبه تمدید تا هفت بهمن ماه ادامه داشت.
حجت الاسلام مهدی عباسی گفت: از مجموع افراد ثبت نام شده در آزمون یاد شده، به ترتیب شهرستان های بیرجند با 2 هزار و 400 نفر، طبس 893 نفر و قاین 757 نفر بیشترین ثبت نام را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس نوع قرآن آموزان بیشترین ثبت نام کننده ها از موسسه های قرآنی با چهار هزار و 703 نفر بود.
وی یادآور شد: از نظر ثبت نام در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه سربیشه، زیرکوه و طبس، مراکز اصلاح و تربیت طبس، فردوس و قاین رتبه های اول تا سوم را دارا هستند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.