امیرحسام قزلباش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات مذکور در مناطق مرزی با نرخ چهار درصد، در مناطق غیر مرزی با نرخ 6 درصد و در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات مذکور باید درخواست خود را در سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان ( سامانه کارا) ثبت کنند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان ادامه داد: درخواست ثبت شده در سامانه مذکور در کارگروه اشتغال استان بررسی و در صورت تایید به منظور طی مراحل پرداخت به بانک معرفی می شود.
قزلباش قبل از این اعلام کرده بود، این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون 101 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان پرداخت کرده است.
وی میزان پرداختی تسهیلات را با توجه به تعداد دام و اراضی موجود عشایر متفاوت دانست و گفت: 234 نفر از عشایر استان از تسهیلات اعتبارات صندوق توسعه ملی و 355 نفر نیز از تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی بهره مند شدند.
وی یادآور شد: همچنین 152 میلیارد ریال سود و متفرعات تسهیلات بیش از چهار هزار و 75 نفر بدهکار بخش کشاورزی استان توسط بانک کشاورزی بخشوده شد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، چهار هزار و 75 نفر بدهکار بخش کشاورزی مبلغ 138 میلیارد ریال سود و 14 میلیارد ریال 6 درصد جرایم وجه التزام تسهیلات مورد بخشودگی قرار گرفتند.
وی گفت: با توجه به مهلت باقیمانده تا پایان سال در صورت تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی تمامی مشمولان تبصره 35 قانون بودجه سال 95 و بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 96، در صورت پرداخت اصل بدهی های سررسید سال 95 و قبل از آن می توانند از بخشودگی سود و متفرعات تسهیلات خود استفاده کنند.
7557* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.