به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: بانک ها باید هر قدر دقت و سختگیری دارند هنگام تایید طرح و اشتغال ایجاد شده آن بکار بگیرند.
وی با بیان اینکه مبادا با فاکتورها و اسناد صوری آمار اشتغال ایجاد شده در استان بالا اعلام شود گفت: مسئولان و مدیران بانک ها برای جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال باید دقیق گزارش دهند یعنی اینکه وجه و تسهیلات در جایگاه تقاضای خود با اشتغال عینی و تبدیل و تولید کالا به مصرف برسد.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ورود انحراف جلوگیری کنیم و متقاضیان حقیقی نباید فدای جذب سریع اشخاص حقوقی شوند همچنین بین ارقام در سطح، بالاتر از سطح و ارقام در کف باید تناسب وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: یکی از سرمایه گذاران بیرجندی مقیم انگلیس برای سرمایه گذاری در استان 70 میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها درخواست دارد اما این مهم محقق نشده است.
وی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های استان اگر نمی توانند این رقم را جذب و پرداخت کنند چاره این است که طرح به صورت ملی اعلام شود.
مروج الشریعه یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه ما باشد سرمایه گذاران موجود و قدیمی استان، افراد صاحب نام و برند و تولیدکنندگان قدیمی استان است و اگر دچار مشکل هستند باید چاره اندیشی شود.

**رسانه ها تولیت توسعه را در اختیار دارند
وی جذب سرمایه گذار به عناوین مختلف را از دیگر اولویت های استان برشمرد و خطاب به مسئولان و اصحاب رسانه افزود: اندیشه های کوچک نداشته باشید و بزرگ بیندیشید.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رسانه ها تولیت توسعه را در اختیار دارند اظهار کرد: بلند فکر کنید، بالا و والا ببنید و گرنه در همین سطح پایین می مانیم، امروز از هر فکر توسعه ای باید استفاده کرد.
وی گفت: واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی که تسهیلاتی را دریافت کرده اند و اکنون بناست سرمایه در گردش دریافت کنند مشخص شود با چه نرخی سرمایه در گردش داده می شود.
وی اضافه کرد: واحدهایی هستند که به دلیل ضعف بنیان های مالی و اقتصادی در تولید، بازاریابی و فروش محصول مشکلی ندارند اما از حداقل های تسهیلات مالی بی بهره اند.
مروج الشریعه بر لزوم ایجاد شهرک های کارگاهی درون نواحی صنعتی تاکید کرد و گفت: ایجاد سایت های کارگاهی در شهرک ها و نواحی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: برای سال آینده نیازمند سرمایه گذاری زیرساختی برای کمک به تولیدات واحدهای خرد، جزء و خانگی در قالب سایت های کارگاهی منطبق بر ضوابط و استانداردهای غذایی هستیم که در جلسه آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.
وی بیان کرد: مسئولان دستگاه های مختلف و بخش خصوصی در فضای همدلی و همراهی برای آنچه شان ما در نظام جمهوری اسلامی است و آن خدمت صادقانه برای مردم استان است، تلاش کنند.
نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در محل استانداری برگزار شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.