به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه خطاب به مدیران افزود: اگر جز در مدار پیگیری بخواهید کار کنید بهتر است صندلی های خود را ترک کنید و همچنان که برای سرنوشت خانواده خود دغدغه دارید برای رفع مشکلات مردم دغدغه مند باشید.
وی با بیان اینکه نباید تکلیف یک عده ای باقی بماند و به هر طریقی باید مشکلات مردم پیگیری و حل شود گفت: متاسفانه گاهی اوقات قانون غلط به درستی اجرا می شود با اینکه برآیند قانون گره گشایی از کار مردم است و باید این قانون ها توسط نمایندگان اصلاح شود.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع مسائلی که مطرح شد، امید است به نتایج کاربردی برسیم برای مکانی که فقر و ثروت در کنار یکدیگر موج می زند.
وی گفت: برای اینکه از این حجم مصیبت در کنار نعمت های خدادادی شهرستان زیرکوه رهایی یابیم یک کلمه لازم بوده که آن بودن مدیریت جهادی در افکار و ذات مدیران است و رئیس جمهوری نیز بر این اساس منشور دوباره ایران را نگاشته است.
مروج الشریعه عنوان کرد: وقتی رهبری می فرمایند مدیریت انقلابی و جهادی برای تمام مسئولان صدق می کند و اگر آن را آویزه گوش و در صفحه عمل خود قرار دهیم کافی است.
وی افزود: اگر باور انقلابی و مردمی داشته باشیم برای صندلی هایمان جایگاه و شانی قائل نبوده و آنچه به مدیران ارزش می دهد خدمت به مردم است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز تعریف پروژه ها نیازمند همت عالی و افق ها و فکر والا دیدن و خود و جامعه را از حرف های مادون رهانیدن است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی و جهادی یک جمع همگون و دلسوز، همراه با همدلی و ایجاد آبادانی است اضافه کرد: برای رسیدن به این امر پیگیری و عزم جدی لازم است.
وی با بیان اینکه باید با این تفکر همراه نماینده دولت در استان باشید یادآور شد: همت عالی برای رفع مشکلات مردم تنها راه است و از حرف های حاشیه برای مشغول کردن مردم باید پرهیز شود.
مروج الشریعه گفت: متاسفانه برخی ها مردم را هم به دنبال افکار پوچ خود می کشانند که این امور در فردای قیامت سئوال می شود.
وی به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهوری مبنی بر جهانی شدن سه محصول کشاورزی خراسان جنوبی از جمله زعفران، زرشک و عناب، اشاره کرد و افزود: برای استفاده از این ظرفیت ها نیاز به مدیریت انقلابی و جهادی داریم و شهرستان زیرکوه با نعمت های قابل توجهی مواجه است که باید استعدادهای انسانی و به ویژه نسل جوان دیده شود.
وی بیان کرد: ظرفیت هایی که دولت تدبیر و امید برای اشتغال و تولید قرار داده بسیار خوب بوده که باید از این فرصت ها و امکانات استفاده کنیم.
مقام عالی دولت در استان گفت: در بخش معدن ما کمک می کنیم اما به شرط اینکه خام فروشی نشده و از مشکلات شهرستان گره گشایی کند و عمده منافع آن باید دوباره وارد این شهرستان و در راستای رفع مشکلات مردم استفاده شود.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری 12.1 درصد زیبنده شهرستان زیرکوه نیست افزود: اشکال ما این است که در چرخ دنده های قانون گیر می کنیم.
مروج الشریعه گیاهان دارویی، اقتصاد مرز، گردشگری و معدن را محورهای توسعه شهرستان زیرکوه و آماده دانست و گفت: منشور اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای چندمین سال متوالی برای همه روشن است.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با عزم جدی تر برای اشتغال ورود یابند گفت: برخی معضلات ما در استان در سازمان های ملی گیر است که پیگیری را لازم دارد.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اعتبارات لازم در بودجه ٩٧ برای رفع مشکلات روستاییان داده شود چون مولد روستاها اقتصاد پایه در دست روستاییان است.
وی گفت: خالی شدن روستاها به ویژه در مناطق مرزی خسارتی برای کشور بوده که باید جمعیت در این مناطق حفظ شود.
استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) وارد شهرستان زیرکوه شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا بدو ورود به این شهرستان با خانواده شهید غلامحسن غلامحسینی دیدار کرد.
مروج الشریعه نماز ظهر و عصر را به همراه مردم در مسجد جامع زیرکوه اقامه و از چند طرح عمرانی در این شهرستان نیز بازدید کرد.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
این شهرستان در 190 کیلومتری شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.