به گزارش ایرنا حجت الله خانزاد روز یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که به ریاست استاندار در شهرستان زیرکوه برگزار شد افزود: یکی از طرح هایی که سال 82 به بهره برداری رسید طرح ایستگاه پمپاژ روستای تجنود بود که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 79 با 700 میلیون تومان احداث شد و باقی ماند.
وی گفت: اما با توجه به اینکه 150 خانواده مستقر در این منطقه به 50 خانوار رسیده و از طرفی مردم حاضرند از این طرح استفاده کنند اما شرکت آب منطقه ای اعلام کرده که فقط به طرح های گلخانه ای و شرکتی واگذار می شود.
فرماندار زیرکوه اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده مردم مرزنشین، امید است 25 لیتر بر ثانیه که لوله گذاری شده در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: کویر همت آباد زیرکوه هم از قابلیت های زیاد گردشگری برخوردار است که بخش خصوص وارد شده اما در بخش تسهیلات با مشکل مواجه شدند و امیدواریم این مشکل هم برطرف شود.
خانزاد با بیان اینکه باید مشوق های مورد نیاز در شهرک صنعتی زیرکوه برای سرمایه گذاران دیده شود گفت: تا این روند شکل نگیرد نخواهیم توانست سرمایه گذاران را از شهرهای بزرگ و صنعتی به این خطه مرزی دعوت کنیم.
وی معادن را از دیگر ظرفیت های زیرکوه بیان کرد و افزود: متاسفانه امروز مواد معدنی این شهرستان به صورت خام صادر می شود که اگر حتی در یک بخش فرآوری به وجود آید سهم بزرگی در اشتغالزایی خواهد داشت.
فرماندار زیرکوه یکی از محصولات استراتژیک این شهرستان را زعفران دانست و گفت: به لحاظ کیفیت و تنوع یکی از منحصر به فردترین محصولات است که همواره در بخش صادرات هم فعال بوده ایم.
وی اظهار کرد: مهمتر از زعفران، محصول زرشک زیرکوه به عنوان محصول کلیدی این منطقه است که به لحاظ کیفیت و کمیت ممتاز است.
استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) وارد شهرستان زیرکوه شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا بدو ورود به این شهرستان با خانواده شهید غلامحسن غلامحسینی دیدار کرد.
مروج الشریعه نماز ظهر و عصر را به همراه مردم در مسجد جامع زیرکوه اقامه و از چند طرح عمرانی در این شهرستان نیز بازدید کرد.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
این شهرستان در 190 کیلومتری شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.