به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز پنجشنبه در اجلاس عمومی مجمع بسیج شهرستان بیرجند افزود: بسیج برای جامعه سازی ابتدا باید از خودسازی شروع کند تا بتواند در جامعه سازی موفق باشد و تشکیل حلقه های صالحین یکی از راه های خودسازی بسیج است.
وی گفت: 152 مربی و 12 سرمربی صالحین در شهرستان داریم و این ظرفیت بسیار بالایی در نظام تربیتی بسیج در بحث خودسازی بسیجیان است.
وی اظهار کرد: در راستای آمادگی رزمی نیز رزمایش مشترک با ناجا را از طریق گردان های بیت المقدس، امام علی و کوثر اجرا کردیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند افزود: در بحث گشت های بسیجی محله محور، همه پایگاه های بسیج گشت های فعال دارند و در زمینه جوان گرایی پایگاه های مقاومت بسیج، بیشتر فرماندهان حوزه از نیروی جوان انتخاب شدند.
وی گفت: یک گردان از پیشکسوتان بازنشسته سپاه را سازماندهی کردیم و «گردان حبیب بن مظاهر» را با شناسایی فرماندهان دفاع مقدس راه اندازی می کنیم.
فلاحی افزود: تعداد برنامه های سال آینده کم اما کیفیت آنها بسیار بالا خواهد بود و اقدامات اثربخشی در همه حوزه ها انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با جدیت در رده ها، اداره ها و مساجد به عنوان یک وظیفه خطیر مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر فقط به موضوع بدحجابی توجه نشود چون در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم.
وی با بیان اینکه وام هایی به بسیجیان در راستای اشتغالزایی داده شده است افزود: این وام ها با نرخ چهار درصد و 6 درصد در خصوص تولید و اشتغال به کارگاه های کوچک روستایی اختصاص داده می شود.
رئیس مجمع بسیج شهرستان بیرجند هم در این همایش گفت: تشکیل هیات اندیشه ورز در کنار کارگروه ها برای کیفیت بخشی به برنامه های بسیج به لحاظ فکری از اقدامات مجمع بسیج در سال جاری است.
محمدعلی ذاکریان افزود: مقام معظم رهبری انتظار دارند که حرکت بسیج و مردمی به سمت اندیشه ورزی پیش برود.
وی اظهار کرد: معظم له نخستین کار پیامبر اسلام (ص) را تحریک عقل و تقویت قدرت تفکر توصیف کردند که باید به این مهم در برنامه ریزی ها توجه شود.
وی گفت: دامنه فکر و اندیشه باز است اما منظور از اندیشه ورزی، اندیشه در چارچوب تفکرات اسلامی، ارزش های دینی و اهداف انقلاب است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.