به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان درمیان افزود: برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان ایام نوروز بهترین فرصت است که باید مسئولان از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ظرفیت های محلی، گردشگری و فرهنگی بالایی در شهرستان مرزی درمیان وجود دارد که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است.
وی گفت: تاکنون 300 اثر تاریخی در شهرستان درمیان شناسایی و از این تعداد 283 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
فرماندار درمیان افزود: درخت چنار دوشنگان بنابر نظر کارشناسان حدود 750 سال سن دارد و جزو درختان کهنسال با ارزش چنار کشور است.
وی فرهنگ جامعه عشایری درمیان، جاذبه های زیست محیطی روستاها از جمله باغ ها و چشمه‌ آب گرم، موسیقی بومی و محلی و صنایع دستی را از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان ذکر کرد.
بشیری زاده بیان کرد: منطقه حفاظت شده درمیان دارای جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فرد است که برای جذب گردشگر نیازمند معرفی بیشتر است و طبیعت زیبا و زیستگاه ‌های متنوع و حیات وحش شهرستان، سرمایه مناسبی برای توسعه گردشگری است.
وی با تاکید بر پیش بینی اسکان مسافران نوروزی در تمامی روستاهای هدف گردشگری، بناهای تاریخی و امامزادگان گفت: زیباسازی معابر شهرها و روستاهای هدف گردشگری برای ایام نوروز در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گیرد.
وی از مسئولان خواست برای فروش مناسب تر صنایع دستی بازارچه های صنایع دستی در ورودی شهرها و روستاهای هدف گردشگری پیش بینی شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.