به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست کارگروه اقتصاد و فرهنگ شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد جامعه افزود: آنچه در حال حاضر با آن مواجه هستیم بیماری بوده که باید این بیماری معاینه و درد مشخص و راهی برای علاج آن پیدا شود.
وی تصریح کرد: علاج بهبود شرایط اقتصادی جامعه، روآوری به اقتصاد فرهنگی است.
نماینده ولی ‌فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه تعبیر قرآن از مسائل مالی و اقتصادی این بوده که اقتصاد مایه قوام جوامع بشری است یادآور شد: برای اینکه انسان بتواند کار خود را انجام دهد اقتصاد بهترین ابزار است و انسان هر کار مفید را می‌تواند براساس تفکر خود انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه اگر جامعه، جامعه انسانی باشد مشکلات این جامعه حل شدنی است افزود: اما چنانچه فرهنگ جامعه اقتصادی باشد که فقط به دید اقتصاد به مسائل نگریسته و دیگر به جنبه انسانی نگاه نشود در این جامعه دیگر افراد به نفع و ضرر دیگران کاری ندارند، خیانت و قاچاق انجام می‌دهند و علاج آن فرهنگی شدن اقتصاد است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید اقتصاد روان در جامعه ایجاد شود تا بتوانیم سرپا بایستیم گفت: در این صورت می‌توانیم به عنوان آرمان‌های انسانی در جهان، نوع بشر را نجات دهیم.
وی تاکید کرد: جامعه‌ای که فرهنگ آن اقتصادی باشد به سامان نمی‌رسد و رشد نمی‌کند و در این جامعه برای فقیر کاری ایجاد نمی‌شود چون هر کس به فکر خودش است و مسؤولان نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کنند چون فکر آن‌ها نیز گرفتار بیماری خودخواهی است.
وی گفت: اگر به کسب و کار و تولید به عنوان عبادت نگریسته شود تولید حلال از بهترین عبادات است.

** لزوم جلوگیری از ورود و توزیع کالای قاچاق
نماینده ولی ‌فقیه در خراسان ‌جنوبی به تفکر امیرکبیر در مورد مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: تفکر امیرکبیر در مسائل اقتصادی وارد کردن تجربیات از خارج و توجه به تولید در داخل بوده که اگر امروز نیز مسئولان با این فکر پیش روند جلوی ورود و توزیع کالای قاچاق گرفته می شود و تولید داخلی تهدید نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد از اینکه مواد خام را به خارج از کشور صادر و سپس بعد از فرآوری آن را به داخل کشور وارد می‌کنیم سود می‌برند تصریح کرد: متأسفانه با نابسامان بودن شبکه مسئولان جامعه ظرفیت‌ها و اولویت‌ها اقتصادی جامعه براساس شرایط شناخته نمی‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تا زمانی که مسئولین به دنبال سود شخصی خود باشند شرایط اقتصادی جامعه تضمینی برای بهبود ندارد.

**مسیر برای سرمایه گذار در خراسان جنوبی قفل می شود
وی بیان کرد: متأسفانه وقتی سرمایه‌گذاری در خراسان ‌جنوبی حاضر به سرمایه‌گذاری می‌شود هرچند در ابتدای امر مسئولان روی خوش به او نشان می‌دهند و استقبال می‌کنند اما در ادامه راه مسیر را بر روی سرمایه‌گذار قفل می‌سازند که این برای استان فاجعه است و این موضوع باید از مسئولان مطالبه شود.
وی گفت: زمان‌های طلایی جمهوری اسلامی به این بازی‌ها که جنبه تفکر اقتصادی و سوء استفاده شخصی، گروهی و حزبی دارد، به هدر می‌رود.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسئولان باید جواب دهند چرا کارخانه‌ها تعطیل شده و سرمایه‌گذاران ناامید از سرمایه‌گذاری می‌شوند گفت: مسئولان باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی کنونی جامعه باشند.
وی اظهار کرد: به عنوان یک انسان، مسلمان و انقلابی و یک تفکر، درد صعب العلاج اقتصاد را باید در زوایای مختلف بررسی و آنچه مربوط به مردم و مسئولان بوده طرح هایی را برنامه‌ریزی کنیم تا از این شرایط خارج شویم.
بنابراین گزارش کارگروه فرهنگ و اقتصاد شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند تشکیل شد و به بررسی مهمترین مسائل این حوزه پرداخت.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.