به گزارش ایرنا پیکر پاک این شهدای گرانقدر دفاع مقدس روز سه شنبه چون نگینی بر دستان مردم شهرستان درمیان از میدان شهدا تا بوستان شهدای گمنام روستای بورنگ تشییع شد.
پیکر این شهدای گمنام در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و منطقه عملیاتی زبیدات کشف شد و به تریب 25 و 19 سال سن دارند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در این آیین گفت: مردم ولایتمدار شهرستان درمیان امروز با حضور باشکوه خود ضمن به جای آوردن مراتب قدرشناسی خود بار دیگر با آرمان امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.
محمد فاطمی نسب با تاکید بر اینکه شهدا راهی را انتخاب کردند که برای همیشه و در همه حال جاودانه است گفت: برای ادامه راه این شهدا باید بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام داشت.
وی بیان کرد: مهمترین آرمان شهدا حفظ ارزش های انقلاب و اسلام است و قدرت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون پاک و مطهر شهدا هستیم.
فرماندار درمیان هم گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی و پیشرفت هایی که به دست آمده مرهون جانفشانی های شهدای والامقام و از خودگذشتگی خانواده آنان است و شهدا و خانواده معظم شاهد و ایثارگر حق عظیمی بر گردن مردم و مسئولان دارند که تنها راه جبران این ایثار، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و خدمت رسانی بی منت به مردم است.
محمد بشیری زاده اظهار کرد: شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس با درک صحیح از شرایط کشور، به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و با نثار جان خویش از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک پاک کشور به دست دشمن بیفتد.
وی ادامه داد: باید زندگینامه شهدا به عنوان الگو از طریق سخنرانی ها برای نسل آینده بازگو شود تا همگان با ایثار و از خودگذشتگی آنان آشنا شوند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
پیکر مطهر 12 شهید گمنام دفاع مقدس امروز - سه شنبه - همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان های مختلف استان خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.