به گزارش ایرنا علوم زراعی و باغبانی، گیاه پزشکی، علوم دام، مدیریت منابع آب و خاک، کار، نوآوری و تغییر روش های آموزشی در بخش کشاورزی، نقش شرکت های دانش بنیان در تولید و اشتغال بخش کشاورزی از جمله محورهای اصلی این همایش در نظر گرفته شده است.
شرکت های دانش بنیان در تولید و اشتغال بخش کشاورزی، نقش نظارتی فارغ التحصیلان بخش های مختلف کشاورزی در افزایش بهره وری، نقش صنایع غذایی و بسته بندی در تولید و اشتغال از دیگر محورهای اصلی این همایش است.
معاون آموزشی دانشگاه بیرجند در آیین گشایش این همایش گفت: دانشگاه بیرجند با قدمت بیش از 40 سال با حدود 12 هزار دانشجو و بیش از 350 عضو هیات علمی در حال ارایه خدمات است.
دکتر ناصر ندا افزود: دانشگاه بیرجند در آخرین رتبه بندی THE در جمع 18 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.
وی بیان کرد: دانشکده کشاورزی بیرجند نیز با 56 عضو هیات علمی، 15 رشته کارشناسی ارشد و سه کد رشته دکترا در استان فعالیت آموزشی دارد.
وی گفت: این دانشکده در حوزه گیاهان استراتژیک از جمله زعفران فعالیت های پژوهشی خوبی انجام داده است.
معاون آموزشی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت گیری سال های اخیر بر این است تا تحقیقات محصول محور توسط دانشگاه ها ارایه شود.
وی افزود: امید است با برگزاری این همایش بتوانیم گامی در جهت توسعه تحقیقات و فعالیت هایی برداریم که منجر به تولید ثروت در بخش کشاورزی شرق کشور به ویژه استان می شود.
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.