علی ناصری روز چهارشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی با وی در فرمانداری بیرجند افزود: باید به دل جامعه رفت، مسائل و مشکلات طرح ها و پروژه ها را به مردم گفت که رسانه و روابط عمومی ها در این زمینه نقش اساسی دارند.
وی بیان کرد: از مدیران خواسته ایم خود عملکردشان را برای مردم توضیح دهند تا مردم احساس کنند در برابر اعتباراتی که دستگاه ها می گیرند، کار هم انجام می شود.
فرماندار بیرجند یکی از عوامل ایجاد رضایتمندی بین مردم را ارتباط مستمر مسئولان با مردم دانست و گفت: مردم ما اهل آگاهی و بصیرت هستند و مسائل مختلف را به خوبی رصد می کنند.
وی تاکید کرد: سیاست فرمانداری بیرجند این است که باید کاری انجام و طرحی تکمیل شود تا اطلاع رسانی صورت گیرد و رعایت این اصل را لازمه اعتمادسازی در جامعه می دانیم.
ناصری افزود: دستگاه های اجرایی باید طرح هایی را برای تصویب در کمیته برنامه ریزی شهرستان ارایه کنند که دارای توجیه فنی و اولویت داشته و همچنین مورد نیاز مردم یک منطقه باشد.
وی گفت: براین اساس اعتبارات شهرستان بیرجند در 2 سال گذشته بیشتر در حوزه راه، آب و مدارس در نظر گرفته شده است و هر مدیری حوزه اش را بیشتر و بهتر تشریح کند از اعتبارات بیشتری برخوردار می شود.
فرماندار بیرجند که سابقه فعالیت رسانه ای و خبری نیز دارد، به گسترش فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و افزود: فضای مجازی را نمی توان بست بلکه باید آن را مدیریت کرد و منابع رسمی برای مردم محتوای مناسب تولید کنند.
وی اظهار کرد: مردم هم در فضای مجازی تشخیص می دهند و تفاوت ها را متوجه می شوند.
ناصری با اشاره به راه اندازی کانال های ادارات برای اطلاع رسانی گفت: رویکرد فرمانداری به فعال سازی روابط عمومی دستگاه ها این بوده که افراد آگاه و آشنا به فرایند ادارات در این جایگاه قرار گیرند تا بتوانند با مردم ارتباط برقرار و آنها را راهنمایی کنند.
وی افزود: تبلیغات بخشی از کار روابط عمومی است و فعالیت مهمتر آن ایجاد و تنظیم روابط با بخش های مختلف جامعه و مشاوره دادن به مدیر دستگاه برای تدبیر و برنامه ریزی بهتر است تا قبل از وقوع اتفاق، پیش بینی و پیشگیری شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار رسانه را مهمترین پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و گفت: باید با آسیب شناسی و ارائه راهکارهای نو از این بستر ارتباطی به بهترین شکل ممکن برای آگاهی بخشی به جامعه بهره گرفته شود.
رسول محمدحسنی افزود: مخاطب امروز رسانه متفاوت از دیروز است و باید مدل ارتباط دوسویه بین رسانه و مردم و رسانه و مدیران در دستور کار قرار گیرد.
در این دیدار راهکارهای همکاری متقابل رسانه ای بین فرمانداری بیرجند و ایرنا بررسی شد.
پست الکترونیکی به نشانی birjand@irna.ir آماده دریافت اخبار دستگاه ها و همچنین مطالب رسانه های استان برای بازنشر در ستون 'دیگر رسانه ها' است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
تنظیم و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.