به گزارش ایرنا عصمت محمودی روز چهارشنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی، افزود: دستگاه های عضو این کارگاه به محض ارایه گزارش عملکرد و تاییدیه از وزارت کشور، 50 درصد اعتبار باقیمانده را هم خواهند گرفت و باید در نظر داشته باشند که به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
وی ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت مردم و استفاده از سازمان های مردم نهاد در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته که در همین ارتباط تفاهم نامه های مد نظر هم به وجود آمده است.
به گفته وی با توجه به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی، اعتبار های تخصیص یافته در استان با استان هایی مثل خراسان رضوی و هرمزگان برابری می کند که مدیران دستگاه های ذیربط باید تمام توان خود را در این زمینه به کار گیرند.
وی اظهار کرد: امروز همگرایی مورد نیاز برای جلوگیری از موازی کاری ها به وجود آمده است و رسانه ها هم نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده اند.

** کاهش 2 درصدی ثبت طلاق نسبت به ازدواج
محمودی با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته نسبت به مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار ثبت طلاق نسبت به ازدواج کاهش یافته است، گفت: این آمار در سال گذشته نسبت به ازدواج 16 درصد بوده که امسال با 2 درصد کاهش به 14 درصد ثبت طلاق نسبت به ازدواج رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه فرهنگی استان همین آمار هم باید از بین برود که همکاری خانواده ها در تحقق این امر نقش بسزایی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: خانواده ها حتما از آموزش های قبل از ازدواج برای فزندانشان استفاده کنند و از رویکردهای سنتی به روش های علمی سوق داده شوند.

**تاکید بر اطلاع رسانی خدمات نظام
محمودی با بیان اینکه خدمات انجام شده باید در اولین فرصت به جامعه اعلام شود، افزود: کانال های خبری بهترین وسیله ارتباط مردمی هستند.
وی اظهار کرد: رسانه ها در بسیاری از مسایل روشنگری کنند تا برخی از اظهار نظر ها که برگرفته از بی اطلاعی است به وجود نیاید.
وی در ادامه سرمایه گذاری در مدارس را از مهمترین راهکار های جلوگیری از آسیب ها عنوان کرد و گفت: مدارس کانون این نوع برنامه ریزی هاست زیرا ارتقا آینده کشور در دستان دانش آموزان است.

** اجرای طرح امید در 151 مدرسه استان
* رئیس اداره مشاوره تربیتی- تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این کارگروه با بیان اینکه تاکنون طرح امید« پیشگیری از کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و خودکشی» در 151 مدرسه استان اجرا شده است، عنوان کرد: در این طرح 18 هزار دانش آموز پوشش داده شدند.
زهرا فرازی ادامه داد: آموزش مهارت و تصمیم گیری در دانش آموزان، تئوری انتخاب، جلسات هماهنگی، دوره آموزشی با حضور 230 مشاور و تولید محتوا از مهمترین اقدام های انجام شده در این طرح بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در قالب تولید محتوا پوستر طرح امید طراحی و 620 نمایشگاه در سطح متوسطه های استان برگزار شد.
به گفته وی تاکنون 110 میلیون تومان به این طرح اختصاص یافته که 40 میلیون در تفاهم نامه اول و 70 میلیون تومان در تفاهم نامه دوم این طرح تخصیص یافت.
وی همچنین از مسابقه روزنامه دیواری با رویکرد امید به زندگی در سطح مدارس استان خبر داد و افزود: از آثار ارسالی به دبیرخانه این مسابقه 30 اثر برگزیده شدند.
اداره های کل بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، زندان ها و اقدامات تامینی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر و علوم پزشکی از مهمترین اعضای این کارگروه هستند و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف این کارگروه است.
پست الکترونیکی به نشانی birjand@irna.ir آماده دریافت مطالب رسانه های استان برای بازنشر در ستون 'دیگر رسانه ها' است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054* خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.