به گزارش ایرنا علی احمد صادقی روز پنجشنبه در همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله (ره) در بیرجند افزود: چند نفر در جهان در خصوص انقلاب اسلامی پیشگویی هایی کردند و امام خمینی فروپاشی شوروی سابق را پیش بینی کرد که محقق شد.
وی گفت: همچنین رهبر فرزانه انقلاب چند سال پیش فرمودند اسلام به غرب اروپا نفوذ خواهد کرد و اکنون این وعده محقق شده است.
وی بیان کرد: رهبر معظم جمهوری اسلامی همچنین فرموده اند رژیم صهیونیستی 25 سال دیگر از بین خواهد رفت که این مهم نباید برای ما در حد یک شعار باقی بماند و باید همه به پا خیزیم تا این وعده محقق شود.
فعال فرهنگی کشور پاکستانی از علامه اقبال لاهوری به عنوان یکی از شاعران فیلسوف و متفکر این کشور یاد و اضافه کرد: این شخصیت به انقلاب اسلامی ایران ایمان قلبی داشت.
وی گفت: سال 1938 اقبال لاهوری به مسلمانان پیغام داد و زمانی که قتل و غارت فراوان بود ابرقدرت های جهان و استعمار بعد از جنگ جهانی در ژنو جمع شده بودند و اقبال با آنها مخالفت کرد.
صادقی ادامه داد: اقبال لاهوری فیلسوف و تاریخ نگاری بود که ضد ژنو حرف زد، چون ایران و افکار آینده آن را می دید با ژنو مخالفت کرد و گفت برای اینکه کشورهای اسلامی عزت و افتخار داشته باشند مرکز آن تهران و جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه وعده ها و افکار امام خمینی (ره) در پاکستان محقق شد گفت: 77 درصد جمعیت پاکستان اهل تسنن هستند و با تاثیر افکار امام حزب گروه جماعت اسلامی سال 1941 در این کشور تشکیل شد که هدف جمعیت علمای اهل سنت پاکستان اجرا کردن راه محمدی بود.
وی گفت: موقعیت دینی شیعیان قبل از انقلاب در پاکستان ساماندهی و بعد از انقلاب اسلامی نخستین نهضت فقه جعفری در پاکستان تشکیل شد که تفکر انقلاب و امام راحل را بیان می کند.
مبلغ و فعال دینی پاکستان یادآور شد: متاسفانه بعد از انقلاب سعودی ها با پول عربستان برخی را با پول و قدرت خریده و گروه های تکفیری را ایجاد کرده اند که هدف این گروه ضد انقلاب اسلامی و تفکر آن بود.
وی گفت: نخستین سازمان دانشجویان شیعی ایرانی بعد از انقلاب در پاکستان ایجاد شد که تاکنون موفقیت های زیادی در خصوص گسترش تفکر امام و انقلاب را شاهد بوده ایم.
وی افزود: 97 درصد جمعیت پاکستان را مسلمانان تشکیل می دهد که از این میزان 77 درصد اهل سنت و 20 درصد اهل تشیع هستند.
صادقی به اشتراکات ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: 97 درصد مسلمان ایران و پاکستان با یکدیگر مشترک هستند.
وی اشتراک تاریخی و اسلامی، اشتراک فرهنگی به ویژه زبان فارسی را از جمله اشتراک های مسلمانان ایران و پاکستان ذکر کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران زبان فارسی در دبیرستان ها و دانشگاه های پاکستان به صورت رسمی تدریس شد.
همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله (ره) امروز (پنجشنبه) با حضور فعالان و مبلغان انقلاب اسلامی در کشورهای یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، کشمیر هند، روسیه، نیجریه و آذربایجان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند آغاز به کار کرد.
بیان تاثیر انقلاب اسلامی در محور مقاومت، تفکر امام خمینی (ره) در کشورهای جهان اسلام و تاثیر تفکر امام راحل بر شکست هیمنه استکبار جهانی از اهداف برگزاری این همایش اعلام شده است.
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.