به گزارش ایرنا بررسی اندیشه ها و آرمان های بلند امام راحل از نگاه کسانی که در دیگر کشورها از آنها بهره مند شده اند موید جهان شمول بودن این اندیشه ها در عرصه های گوناگون است که علاوه بر اینکه ملت بزرگ و رشید ایران را به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رساند، الهام بخش ملل آزادیخواه و عدالت طلب دنیا نیز شده است.
همزمان با چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی و جمعی از فعالان فرهنگی و مردمی، همایشی با عنوان ' نهضت جهانی حضرت امام روح الله (ره) ' روز پنجشنبه با حضور شخصیت هایی از هشت کشور جهان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.
مبلغ و فعال فرهنگی آذربایجان و روسیه در این همایش گفت: امام خمینی (ره) با قیام خود یک قدرت بزرگ را نابود کرد و اکنون افکار و اندیشه های امام در تمام دنیا نفوذ کرده است.
اورخان محمد اف افزود: ما درباره شخصیت بزرگ تاریخ، حضرت امام خمینی (ره) کم کاری می کنیم.
وی با بیان اینکه افکار امام خمینی اسلام را زنده کرد گفت: ایشان مقابل ابرقدرت های جهان ایستادند و شعار نه شرقی نه غربی را مطرح کردند که اکنون این مهم به یک گفتمان تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از افراد حتی ایرانیان معنای درست شعار مرگ بر آمریکا را نمی دانند در حالی که همین شعار توانست یک قدرت را نابود کند و در روح ملت ها دمیده شود.
وی با تاکید بر اینکه برای اسلام باید جان فدا کرد و سختی کشید گفت: رسوخ افکار امام خمینی به گونه ای است که مسلمانان در راه انقلاب و اسلام کشته می شوند اما دست از آرمان های خود بر نمی دارند.
اورخان محمد اف یادآور شد: امام خمینی (ره) دین جدیدی ارایه نکرد بلکه محصور شده را مکشوف کرد لذا امروز باید اندیشه های امام برای نسل جوان غرب و روسیه تبیین شود.
مبارز انقلابی و مبلغ فرهنگی از کشمیر هند هم گفت: کشمیر به ایران صغیر معروف است و اسلام در آن از طریق سادات ایرانی منتقل شده است.
محمد اشرف منتو با بیان اینکه در زمان انقلاب علمای کشمیر با امام خمینی (ره) ارتباط تنگاتنگ داشتند افزود: زبان فارسی چندین سال در کشمیر رایج بود اما از زمانیکه هندوستان بر کشمیر مسلط شد زبان فارسی نیز از این کشور محو شد.
وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران در کشمیر امیدی برای مسلمانان وجود داشت و اندیشه های امام خمینی به صورت خودجوش در کشمیر تاثیر گذاشت.
وی گفت: ابتدا شعار انقلاب اسلامی در کشمیر رواج یافت، سپس یک موسسه و سالن به نام امام خمینی تاسیس شد که مشغول امور فرهنگی بود.
فعال فرهنگی کشمیر هند افزود: یک استاد دانشگاه الگوی اسلامی انقلابی را در دانشگاه های کشمیر ترویج داد و افکار امام خمینی را میان مسلمانان مطرح کرد همچنین اسلام آمریکایی را برای مردم تبیین کرد.
وی تاکید کرد: سال 1988 نهج البلاغه در کشمیر معرفی شد و تعدادی از دانشجویان کشمیری در پایان نامه های خود از این مهم دفاع کردند و نخستین رساله توسط دکتر منصور منتشر شد.
وی گفت: در حال حاضر نیز یک موسسه فرهنگی به نام آیت الله مطهری با هدف بیان اقدامات فرهنگی و اندیشه های امام خمینی (ره) در کشمیر فعال است.
اشرف منتو یادآور شد: اکنون اگر شورشی در کشمیر وجود دارد این شورش تروریستی نیست اما استکبار سعی دارد آن را در قالب گروه های وهابی، شیعه و سنی و در مجموع یک گروه تروریستی جلوه دهند.
وی افزود: شیعیان انگلیسی به راحتی به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و تفکر داعش را بین مردم گسترش می دهند، انتظار می رود شما اندیشه های امام خمینی (ره) را گسترش دهید و قوم مظلوم ما را نجات دهید.
مبلغ و فعال فرهنگی نیجریه هم گفت: دشمنان اسلام به دلیل اینکه مردم یمن، افغانستان، نیجریه، آذربایجان، پاکستان و سایر کشورهای مسلمان به امام خمینی (ره) لبیک گفتند به این کشورها حمله می کنند.
محمد مختار با بیان اینکه حدود 25 میلیون نفر در نیجریه مسلمان هستند اظهار کرد: طی 2 سال گذشته بیش از یکهزار نفر در نیجریه به شهادت رسیدند.
همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله (ره) امروز (پنجشنبه) با حضور فعالان و مبلغان انقلاب اسلامی در کشورهای یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، کشمیر هند، روسیه، نیجریه و آذربایجان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.
بیان تاثیر انقلاب اسلامی در محور مقاومت، تفکر امام خمینی (ره) در کشورهای جهان اسلام و تاثیر تفکر امام راحل بر شکست هیمنه استکبار جهانی از اهداف برگزاری این همایش اعلام شد.
همچنین مستند «در مسیر پاکی ها» ساخته محمد براتی با موضوع «روایت سفر زائران پاکستان به عتبات عالیات» در ایام محرم و اربعین حسینی رونمایی شد.
گزارشگر: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.