به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح افزود: در این طرح متخصصان پزشکی به مدت یک هفته در بیمارستان خاتم الانبیاء درمیان به افراد محروم منطقه خدمت ارائه می کنند.
سردار حسن رجب زاده با بیان اینکه این طرح در 2 مرحله در شهرستان درمیان در حال اجراست، گفت: در مرحله نخست بیش از هفت گروه درمانی افراد نیازمند به دریافت خدمات تخصصی را در 90 روستای شهرستان شناسایی کرده اند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم افراد شناسایی شده برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان خاتم الانبیاء اسدیه اعزام می شوند که 100 نفر پزشک و پیراپزشک در 16 تخصص به این افراد خدمات ارائه می دهند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: با بررسی های انجام شده برخی از مردم نقاط مرزی شهرستان مشکل بینایی و دندان پزشکی دارند که امید است در آینده با اعزام گروهای درمانی مشکل این افراد رفع شود.
رجب زاده با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی شهید ناصری استان از ابتدای امسال با سه هدف تامین و تثبیت امنیت، محرومیت زدایی و مردم یاری و ارائه خدمات فرهنگی و سلامت در استان راه اندازی شد، اضافه کرد: در زمینه تامین امنیت بیش از 200 نفر از افراد بسیجی بومی شهرستانهای مرزی جذب و برای تثبیت امنیت در نقاط مرزی مستقر شده اند.
وی بیان کرد: در زمینه محرومیت زدایی تاکنون 86 پروژه عمرانی در نقاط مرزی اجرا شده و طرحهای آبخیزداری خوبی برای رفع مشکل کم آبی در روستاهای مرزی در حال اجراست.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556* 6054
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.