به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی در بیرجند افزود: این شهدا در دوران خفقان که کسی جرات حرف زدن نداشت، مقابل ظلم ایستادند.
وی اظهار کرد: بعد از دوره رضاشاه مردم به شدت می ترسیدند که امام خمینی (ره) روح جدید به جامعه داد و شهیدانی که خط شکن بودند و برای اولین بار پا پیش گذاشتند، باب شهادت را باز کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قبل از این شهیدان بزرگوار انقلاب، ابتدا شهید نواب صفوی و بعد از آن اعضای حزب موتلفه اسلامی این قدم ها را برداشتند و باب شهادت را باز کردند و امروز نیز جبهه اسلام مقابل کفر به عنوان هسته مقاومت ایستادگی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی همزمان با دهمین روز دهه فجر با خانواده شهیدان علی سندروس و محمدعلی راستگو مقدم در بیرجند دیدار کرد.
شهید علی سندروس سال 1343 در خانواده ای مذهبی در بیرجند متولد شد و در جریان مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی در راهپیمایی روز 28 صفر سال 1357 مطابق با هفتم بهمن ماه توسط مزدوران رژیم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
شهید محمدعلی راستگو مقدم هم سال 1312 در خانواده ای مذهبی در بیرجند متولد شد و در راهپیمایی علیه رژیم ستمشاهی در روز 21 آبان ماه 1357 بر اثر اصابت گلوله مزدوران شاه به مقام رفیع شهادت رسید.
خراسان جنوبی 14 شهید و 24 جانباز انقلاب اسلامی دارد.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.