معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گلستان روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان های گلستان و سمنان به مدت سه روز به مردم روستاهای انارستانک، خانیک، لجنو، کجه و چاهنو خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.
حمید استیلی افزود: مانور اضطراری بهداشت و درمان منطقه یک هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود که امسال این مانور در استان خراسان جنوبی و روستای انارستانک شهرستان فردوس برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این مانور، تعداد 20 نفر نیروی عمومی و تخصصی پزشکی، بهداشت محیط، تغذیه، بهداشت روان، مامایی و دارو طی سه روز اقدامات اولیه شامل ویزیت، توزیع رایگان دارو به بیماران، بهداشت محیط، بهسازی محیط و بهداشت مادر و کودک را به مراجعان ارائه می دهند.
وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی در زمان بروز حوادثی نظیر سیل و زلزله عنوان کرد و گفت: این مانور تمرینی است که بتوانیم در مدت 2 تا سه ساعت چادرها را برپا کنیم و امکانات لازم را به آسیب دیدگان حادثه، ارائه دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی روز گذشته (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری مانور منطقه ای با حضور تیم های بهداشت و درمان استان های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مناطق کم برخوردار استان خبر داد.
جواد خامسان افزود: این تیم ها در روستاهای انارستانک و کجه از توابع فردوس، روستای کرغند از توابع قاین، روستای بغداده از توابع سرایان و همچنین تیم شهرستان بیرجند به همراه تیم های امدادی در شهر بیرجند خدمات ارایه می کنند.
وی اظهار کرد: هر تیم شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنیسین دارو، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس تغذیه بوده و همه خدمات ویزیت، تحویل دارو و مشاوره به اهالی این روستاها رایگان ارایه می شود که برگزاری این مانور سه روزه موجب خدمت رسانی ویژه ای به مناطق کمتر برخوردار استان خواهد شد.
بیمارستان صحرایی (RDH) هم برای اولین بار در استان راه اندازی شد و شامل بخش های اتاق عمل، مادر و کودک، مامایی، تزریقات و خدمات سرپایی است.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.