سید حمید عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که آموزش مهمترین گام برای آگاهی بخشی و نهادینه کردن مسائل در حوزه های مختلف است، شبکه دامپزشکی بشرویه با همراهی فرمانداری، جهاد کشاورزی و اداره امور عشایری اقدام به برنامه ریزی این دوره آموزشی از پنجم تا هفتم اسفند امسال کرده است.
وی گفت: از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره علاوه بر بهره مندی از حضور مدرسان انجمن علمی شتر ایران در جهت ارتقای سطح آگاهی فعالان حوزه دام بخصوص شترداران، شناساندن ظرفیت های مناسب بشرویه در سطح ملی برای توسعه شترداری با نگرشی صنعتی و اقتصادی است.
وی افزود: گسترش پرورش اقتصادی شتر یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارهای شکوفایی و پیشرفت حوزه دامپروری در این شهرستان است.
رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه جمعیت شتر این شهرستان را بیش از یکهزار نفر اعلام کرد و گفت: در گذشته نه چندان دور یکی از مهمترین منابع اصلی درآمدی شهروندان پرورش شتر بوده است.
وی شتر را دامی با محصولات فراسودمند دانست و ادامه داد: با ایجاد زیرساخت هایی نظیر شرکت های تعاونی و مجتمع های شترداری، کشتارگاه های ویژه شتر به ویژه احداث صنایع تبدیلی فرآورده های دامی شتر می توان در سند توسعه شهرستان به شتر به عنوان یک راه حل مناسب اقتصادی در حوزه دام نگاه کرد.
عبدی گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی موجود در منطقه بشرویه شتر به دلیل مقاوم بودن مناسب ترین گزینه برای پرورش دام بوده و بر همین اساس اخیرا به تولید شیر شتر در بشرویه توجه شده و بخشی از شترداران در حوزه تولید شیر فعالیت می کنند.
وی مهمترین مشکل پیش روی توسعه شترداری در بشرویه را نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش دانست و افزود: تاکنون اقدامات لازم برای کسب مجوزهای اولیه احداث مجتمع شترداری در بشرویه انجام شده که امیدواریم این اقدام گامی سازنده برای توسعه پرورش شتر باشد.
وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در حوزه پرورش شتر را اقدام انگیزشی برای تشویق و ترغیب دامداران برای روی آوردن به سمت پرورش شتر عنوان کرد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7550*3028
خبرنگار: نرگس سینایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.