به گزارش ایرنا علی بذرافشان روز یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه آشنایی با آموزش های فنی و حرفه ای افزود: در سال جاری 263 هزار و 502 نفر ساعت تعهد آموزش داشته ایم که تاکنون 106 درصد این تعهدات محقق شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز 10 هزار نفر در حال آموزش رشته های مختلف فنی و حرفه ای هستند.
وی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان درمیان بیشتر در زمینه های خیاطی، صنایع دستی، کامپیوتر، فرش بافی و تابلو فرش، جوشکاری، تاسیسات، گلدوزی، چرم دوزی، معرق کاری، نقاشی روی شیشه و صنعت بوده است و در حال حاضر 10 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان فعالیت دارند.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای درمیان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان متناسب با بازار کار ارائه می شود و این آموزش ها در کاهش بیکاری و افزایش میزان رفاه اجتماعی نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: با آموزش رشته های فنی و حرفه ای با کمترین سرمایه می توان اشتغال ایجاد کرد و رفع بیکاری جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ کار و مهارت آموزی است.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.