به گزارش ایرنا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان روز یکشنبه در آیین بدرقه دانش آموزان گفت: این دانش آموزان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی شلمچه، آبادان، فاو، خرمشهر، هویزه و دهلاویه بازدید می کنند.
محمد فاطمی نسب بیان کرد: این برنامه فرهنگی با هدف آگاه‌سازی و آشنا کردن نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری های رزمندگان و در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان انجام می شود.
وی اردوی راهیان نور را یک برنامه ملی مهم با محوریت تربیتی دانست و گفت: در این اردو برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ایثارگری و رشادت‌های زیادی بین رزمندگان وجود داشت که باید نسل جوان با این دلاوری ها آشنا شوند و در این هشت سال رزمندگان ما با دستان خالی و با توکل بر خدا در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند که باید این رشادت ها به آیندگان منتقل شود.
اردوی راهیان نور به عنوان بخش عملی درس آمادگی دفاعی دانش آموزان پایه دوم متوسطه است که در ارتباط با تحول در درس آمادگی دفاعی برگزار می شود.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.