مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: مانور منطقه ای با حضور تیم های بهداشت و درمان استان های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مناطق کم برخوردار استان آغاز شد.
جواد خامسان درباره نحوه استقرار تیم های بهداشتی و درمانی توضیح داد: تیم های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی به ترتیب در روستاهای انارستانک و کجه از توابع فردوس، روستای کرغند از توابع قاین، روستای بغداده از توابع سرایان و همچنین تیم شهرستان بیرجند به همراه تیم های امدادی در شهر بیرجند خدمات ارایه می کنند.
وی اظهار کرد: هر تیم شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنیسین دارو، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس تغذیه بوده و همه خدمات ویزیت، تحویل دارو و مشاوره به اهالی این روستاها رایگان ارایه می شود که برگزاری این مانور سه روزه موجب خدمت رسانی ویژه ای به مناطق کمتر برخوردار استان خواهد شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این مانور ساماندهی و افزایش هماهنگی تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان ها، آمادگی تیم ها در برابر حوادث غیر مترقبه و همچنین ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق روستایی کم برخوردار است.

**خراسان جنوبی مجهز به بیمارستان سریع پرپا شونده
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین از مانور راه اندازی بیمارستان سریع برپا شونده در بیرجند خبر داد و گفت: مشابه این بیمارستان در زلزله اخیر کرمانشاه برپا شد و خراسان جنوبی از معدود استان هایی است که مجهز به این نوع بیمارستان است.
به گفته وی این تجهیزات برای اولین بار راه اندازی می شود و شامل بخش های اتاق عمل، مادر و کودک، مامایی، تزریقات و خدمات سرپایی است.
خامسان یادآور شد: برگزاری این مانورها با هدف اعلام آمادگی و بازوی کمکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مواقع بحرانی است که امیدواریم در خدمت رسانی به موقع به مردم بتوان گام های موثری برداشت.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.