به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (شنبه) در دیدار رئیس و معاونان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اظهار کرد: اصل دین بر پایه محبت است و در پرتو عشق به خداوند انسان به همنوع خویش، محیط زیست و حیوانات نیز محبت می‌ ورزد.
وی گفت: ممکن است بسیاری از انسان‌ها ادعای محبت به خداوند را داشته باشند ولی در میدان عمل و آزمایش اثبات می‌شود که فرد چقدر در ادعای خودش در مورد خدا دوستی صادق است.
امام جمعه بیرجند با اشاره به ضرورت تزکیه نفس و تقوا محوری در انجام کارها ادامه داد: زمانی که امکان رشوه گرفتن، پایمال شدن یک حق و سایر گناهان فراهم می‌شود انسان باید ثابت کند چقدر در ایمان و خدا دوستی، صادق است.
وی بیان کرد: ممکن است برخی تصور کنند مجازات مجرم با محبت در تضاد است اما همین مسئله نیز مصداق انسان دوستی است چرا که هم فرد مفسد را از ادامه کار نادرست باز می‌دارد و هم جامعه را از خطرات حفاظت می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی سخن از مقابله با ظالم و کافر می‌زنیم به این معناست که ما با اصل کفر و ظلم و نه شخص ظالم و کافر مشکل داریم.
وی با اشاره به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه اظهار کرد: خداوند بر مسئولان نظام اسلامی واجب کرده که در شرایط تضاد طبقاتی در سطح پایین‌ترین طبقات جامعه زندگی کنند تا محرومان اگر درد مادی دارند به لحاظ روحی آسیب نبینند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر مسئولی بخواهد به سمت اسراف و تبذیر رفته و از بعد مادی فخرفروشی کند، بی‌شک از سبک حکومت‌داری دینی فاصله گرفته است.
وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه گفت: ممکن است برخی این سئوال را مطرح کنند که با وجود احکام صریح دین در زمینه چگونگی اقامه نماز و ادای روزه چه نیازی به ولی فقیه است که باید در این زمینه آگاهی‌بخشی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: ممکن است بدون ولی فقیه بتوانیم نماز و روزه شرعی را به جا بیاوریم ولی بی شک بدون ولی فقیه احکام اجتماعی اسلام چون اجرای حدود معطل مانده و دین در عرصه سیاست اجرایی نمی‌شود.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.