به گزارش ایرنا عباس خاشعی سیوکی روز شنبه در نشست خبری افزود: فراخوان ارائه مقاله های این همایش تیرماه و مهلت ارسال مقاله ها پایان آذر ماه امسال بود.
وی اظهار کرد: 96 داور از دانشگاه های مختلف کشور کار داروی مقاله های یاد شده را انجام دادند که در نهایت 282 مقاله تایید شد.
دبیر همایش ملی فرصت های نوین تولید و اشتغال در شرق کشور بیان کرد: از این تعداد، 262 مقاله به شکل پوستر و 20 مقاله به شکل شفاهی ارائه می شود.
خاشعی سیوکی افزود: 300 میهمان در همایش یاد شده شرکت می کنند، 178 نفر برای ارائه مقاله ثبت نام کرده و بقیه میهمانان همایش هستند.
وی اظهار کرد: رئیس سازمان دامپزشکی کشور، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان استانی در این همایش سخنرانی می کنند.
وی تصریح کرد: ارائه جدید ترین تحقیقات انجام شده در شرق کشور در خصوص افزایش تولید محصول کشاورزی و ارائه تجربیات و راهکار های نوین در راستای افزایش اشتغال زایی در بحث کشاورزی و ... از اهداف برگزاری این همایش است.
دبیر همایش ملی فرصت های نوین تولید و اشتغال در شرق کشور با اشاره به اینکه بخش کشاورزی 14 درصد سهم تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد، گفت: در کشور بیش از چهار میلیون نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.
خاشعی افزود: با تقویت ارتباط بین حوزه صنعت، دانشگاه، امکان رفع مشکل موجود در حوزه کشاورزی وجود دارد که باید به این مهم توجه ویژه داشت.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند هم در این جلسه گفت: دانشکده کشاورزی با 6 کد رشته کارشناسی، 15 کد رشته کارشناسی ارشد و سه کد رشته دکتری در حال فراگیری علم و دانش و تقویت دانشجویان است.
محمد حسن سیاری افزود: دانشکده کشاورزی بیرجند، 56 عضو هیئت علمی شامل 11 دانش یار، پنج استاد و تعدادی استادیار دارد.
وی یادآور شد: آب و خاک شور و کمبود بارندگی از جمله محدودیت های بخش کشاورزی در خراسان جنوبی است که نیاز به توجه ویژه دارد.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اشتغال بیشتری نسبت به دیگر رشته ها دارند،ادامه داد: زرشک، زعفران، عناب و انار از جمله محصولات استان است که نیاز به توجه ویژه مسئولان برای بحث فرآوری و صادرات دارد.
*7559* 6054* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.