به گزارش ایرنا تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و خودباوری دانش آموزان از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه ها در سراسر کشور است.
دبیر ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی بیرجند در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان یکی از تاثیرگذارترین ارکان انقلاب اسلامی بودند و امروز هم در امتداد این انقلاب، خوش می درخشند.
احمدرضا شوکتی راد با بیان این کلام از مقام معظم رهبری که فرمودند «جوانان نوک پیکان پیشرفت نظام هستند» افزود: جوانان ولایی و دانش آموزان غیور ایرانی همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، علم و دانش، خودباوری، لطافت دینی، اقتصاد مقاومتی و بینش بصیرتی حضور داشته اند و این مهم تاثیر بسزایی در پیشرفت پایدار خواهد داشت.
وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد پیشرفت های زیادی در نهضت انقلاب اسلامی بوده ایم و با توجه به این سخن امام راحل که فرمودند «انقلاب اسلامی با پیروزی آغاز شد» حماسه انقلاب اسلامی عرصه های جدیدی از پیشرفت را به جهانیان نمایاند.
وی گفت: امروز در عرصه های مختلف نظامی، موشکی، هسته ای، پزشکی، علم و فناوری، کشاورزی و رساندن پیام انقلاب به جهانیان موفقیت های زیادی را کسب کرده ایم و دشمن برای این پیشرفت نگران است.
شوکتی راد اظهار کرد: امروزه نه تنها دشمنی دشمنان کم نشده بلکه روز به روز افزایش می یابد و این نشانگر موفقیت های ارکان نظام به ویژه دانش آموزان و جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی است.
وی برپایی اینگونه نمایشگاه ها را در تبیین فرهنگ انقلابی گری در سراسر کشور اثرگذار دانست و افزود: این فعالیت ها باید بسیار هدفمند و برنامه ریزی شده انجام شود تا جامعه هدف پیام اصلی آن را به خوبی درک کنند.
آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب با عنوان «گلبانگ انقلاب» همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس سراسر کشور برگزار شد.
امسال به دلیل همزمانی روز 12 بهمن با پنجشنبه و تعطیلی مدارس، آیین گلبانگ انقلاب و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، امروز (شنبه) برگزار شد.
نمایشگاه مدرسه انقلاب از امروز تا 22 بهمن در دبیرستان شهید شهاب بیرجند واقع در خیابان پاسداران برپاست.
کارنامه سیاه پهلوی، فعالیت مردم در زمان انقلاب، کاپیتولاسیون، پیام های انقلاب، روزنامه های منتشره، دفاع مقدس، فاطمیه، مهدویت، نفوذ دشمن و جهان بدون ترور از مهمترین موضوعات غرفه های این نمایشگاه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.