علی نوفرستی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر تقویت نظام فنی روستایی گفت: با تقویت نظام مهندسی می توان مسکن روستایی مناسب و با کیفیت برای روستائیان احداث کرد.
وی بیان کرد: روستاهای بین آباد و خور 2 روستا با بافت تاریخی هستند که با پیگیری های فرماندار و مساعدت های مدیرکل بنیاد مسکن استان این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
وی افزود: با حفاظت از بافت های با ارزش معماری و تاریخی روستاها می توان از فرهنگ اصیل این مناطق صیانت کرد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوسف گفت: از محل اعتبارات بند 'ه' تبصره یک قانون بودجه سال 1396 برای 6 روستا پس از زیرسازی و جدول گذاری توسط دهیاری ها عملیات آسفالت با قیر تهاتری در حال انجام است.
وی اظهار کرد: حجم آسفالت معابر روستایی با 233 درصد رشد نسبت به سال گذشته به میزان 14 هزار متر مربع رسیده است.
نوفرستی گفت: با ارائه خدمات زیربنایی مناسب نظیر تامین آب، برق، گاز، تلفن، اجرای طرح های هادی روستایی و ایجاد شغل می توان از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کرد.
وی همچنین با بیان اینکه 103 هزار متر مربع با همکاری شهرداری خوسف عملیات آسفالت معابر شهری در حال انجام است افزود: تاکنون بخش اعمظم این پروژه به پایان رسیده است.
وی از معرفی 74 نفر برای دریافت تسهیلات ویژه خبر داد و گفت: 100 درصد سهمیه شهرستان در بحث تسهیلات ویژه در سال جاری جذب شده است.
نوفرستی خواستار همکاری بیشتر بانک های عامل در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی شد و افزود: پرداخت تسهیلات مناسب پیش از وقوع حوادث غیر مترقبه از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری خواهد کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوسف با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: به منظور کمک به اشتغال در روستاها و تسهیل در جذب اعتبارات اشتغالزایی در هر روستا که متقاضی باشند در راستای دریافت زمین کارگاهی این بنیاد نهایت همکاری با جوانان جویای کار را خواهد داشت.
شهرستان خوسف با 217 روستای دارای سکنه در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.