به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز پنجشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان درمیان افزود: فعال کردن واحدهای تولیدی راکد از اصلی ترین ماموریت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی باید برای تسهیل و رفع چالش ها و موانع موجود در پیشروی بخش های تولیدی شهرستان اقدامات سازنده و عملی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در روستاهای درمیان ظرفیت خوبی برای ترویج صنایع دستی وجود دارد گفت: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و بازاریابی برای فروش محصولات آنان ضروری است.
فرماندار درمیان افزود: منطقه قهستان این شهرستان در تولید فرش دستباف شهرت جهانی دارد و در گذشته بیشترین اشتغال منطقه در این صنعت بوده است.
وی با بیان اینکه صنعت فرش و صنایع دستی از مهمترین بخش های مولد درمیان است گفت: با توجه به شرایط کم آبی در منطقه تقویت صنایع دستی در توانمندسازی و اشتغال زنان روستایی نقش موثری دارد.
بشیری زاده اظهار کرد: صنایع دستی یکی از حوزه‌های اقتصادی درآمدزاست و توسعه آن در اشتغالزایی و توسعه پایدار منطقه نقش تعیین کننده دارد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.