به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علیرضا حسینی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان به مناسبت آغاز دهه فجر افزود: باید با اجرای کار فرهنگی، دستاوردهای انقلاب را در دهه فرخنده فجر بیشتر از قبل برای نسلی که امام و انقلاب را ندیده اند، بیان کرد و فضای جشن ها مفرح تر از سال های گذشته و از حالت رسمی، خشک و بی روح خارج شود.
وی بیان کرد: در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران دفاع مقدس تاسی از اهل بیت (ع) سبب شده تا همواره ایران اسلامی در همه عرصه ها بر قله های اقتدار، موفقیت و پیشرفت قرار بگیرد.
وی گفت: با توجه به شرایط جامعه مردم یکسری خواسته های به حق دارند که باید براساس ظرفیت ها به این خواسته توجه شود.
امام جمعه اسدیه ادامه داد: باید مردم در رفتار ما مسئولان به این نتیجه برسند که تبعیضی بین شرایط زندگی مسئولان با آنان وجود ندارد، باید مسئولان به مردم اثبات کنند که هدفشان خدمت و حل مشکلات آنان است.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج فقه گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این درس نسبت به حضور داعش در کشور افغانستان هشدار دادند که ما به عنوان نمایندگان رهبری باید این هشدارها را برای مردم تبیین کنیم.
حسینی با بیان اینکه استکبار جهانی پس از شکست داعش در سوریه و عراق به دنبال انتقال آنان به افغانستان است گفت: با رقم خوردن این شرایط، شهرستان مرزی درمیان در خط مقدم هجمه های آن سوی مرز قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به این نقشه های جدید دشمنان، مردم شیعه و سنی درمیان باید بیش از گذشته وحدت و انسجام خود را حفظ و برای ارتقای آن به پیروی از علمای تقریبی تلاش کنند.
وی وحدت امروز شهرستان را مرهون روشنگری های علمای اهل تسنن و تشیع تقریبی در شهرستان دانست و از مسئولان خواست در راستای تقریب، وحدت و انسجام بیشتر در شهرستان از پرچمداران ترویج وحدت (علمای شیعه و سنی تقریبی) تجلیل شود.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.