مهدی روشن روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات برای اجرای زنجیره‌های حمایتی از جمله زنجیره پایدار تامین نهاده‌های زراعی و باغی، زنجیره پایدار تولید و عرضه شیر خام، تامین علوفه دام و خرید محصول انار است.
وی یادآور شد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس، خردادماه 1392 با سرمایه یک میلیارد و 700 میلیون تومان و تعداد 340 سهامدار تاسیس شد.
وی افزود: این صندوق با اهداف تامین نقدینگی تولیدکنندگان بخش کشاورزی، حمایت از بهره‌برداران جهت تامین نهاده‌ها، حمایت از تولیدکنندگان در عرضه محصولات به بازار، اعطای تسهیلات راحت و سریع راه‌اندازی و تاکنون اقدامات موثری برای رفع مشکلات بخش کشاورزی انجام است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس گفت: این صندوق از زمان تاسیس تاکنون با جذب مبلغ یک میلیارد و300 میلیون تومان شامل سهم دولت و بهره‌برداران به سرمایه سه میلیارد تومانی با عضویت 480 سهامدار رسیده که تاکنون بالغ بر23 میلیارد تومان تسهیلات متنوع به سهامداران و بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: این تسهیلات شامل تسهیلات قرض‌الحسنه یکساله، سرمایه در گردش ضروری، خدمات تامین نهاده‌های زراعی و باغی، خدمات زنجیره خرید محصولات کشاورزی و زنجیره خرید نقدی شیر است.
روشن، یادآور شد: جذب پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی و تلفیق با منابع داخلی و جذب و تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبارات عاملیت دولتی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری آبیاری تحت فشار، قنوات و خدمات کلینیک گیاه پزشکی و نیز اجرای چهار مدل ارائه خدمت زنجیره حمایت از بخش تولید و عرضه محصولات کشاورزی با ارزش افزوده 20 میلیارد تومان برای بهره برداران بخش کشاورزی از دیگر اقدامات حمایتی صورت گرفته است.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس، از کسب رتبه اول کشوری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس در ارائه خدمات دامپروری و زنجیره حمایتی تولید و عرضه شیر خام در جشنواره صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور خبر داد.
وی گفت: راه‌اندازی چهار ایستگاه جمع‌آوری شیر در روستاها با مشارکت ادارات تعاون روستایی، دامپزشکی، تولیدات دامی جهاد کشاورزی و تشکل تعاونی دامداران از دیگر خدمات ارائه شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9865* 6054* خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.