به گزارش ایرنا مهدی جعفری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: آسفالت راه 65 روستای بالای 20 خانوار در دست اجرا بوده و فقط 31 روستا باید جدید آغاز شود.
وی گفت: با شروع و تکمیل حدود 500 کیلومتر راه روستایی، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از راه آسفالت برخوردار خواهند شد.
وی بیان کرد: همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 62.7 کیلومتر راه روستایی در قالب 14 پروژه در استان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه ها در 6 شهرستان واقع شده است افزود: شهرستان بیرجند سه پروژه به طول 13.5 کیلومتر، طبس سه پروژه به طول 22 کیلومتر، قاین سه پروژه به طول 10.3 کیلومتر، نهبندان 2 پروژه به طول 10 کیلومتر و بشرویه و سربیشه به طول هفت کیلومتر از جمله این پروژه هاست.
وی گفت: تعداد 14 روستا که 6 روستا بالای 20 خانوار و هشت روستا زیر 20 خانوار از راه برخوردار می شوند و با بهره برداری از پروژه های مذکور 255 خانوار با جمعیت 800 نفر از مزایای راه آسفالت به صورت مستقیم برخوردار می شوند.
جعفری افزود: 6 محور از این راه ها به صورت اتصال شبکه برای کوتاه شدن راه تعداد روستاها و ارتباط بین روستاهاست.
وی با بیان اینکه درخواست بیشتر مردم روستاها راه دوم یا اتصال شبکه راه هاست گفت: در حال حاضر 41 پروژه به طول 200 کیلومتر در دست اجراست که 30 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران آن منعقد شده است.

**بافت تاریخی استان یک سرمایه است
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره بازآفرینی بافت های فرسوده گفت: در سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی به استان از 10 شهر بازدید به عمل آمد که معتقد بودند بافت تاریخی استان در سطح کشور بی نظیر است و به عنوان سرمایه می توان از آن یاد کرد.
وی بیان کرد: در بحث بازآفرینی بافت های فرسوده و تاریخی پروژه های خوبی در استان اجرایی خواهد شد و امسال و سال 97 پروژه هایی در این زمینه در سطح هشت شهر استان با اعتبار 16 میلیارد تومان اجرا می شود.
جعفری گفت: احیا و بازآفرینی محورهای تاریخی شهرستان های بیرجند، بشرویه و خوسف، روکش آسفالت معبر در سکونتگاه ها، احداث پارک محله ای موسی بن جعفر (ع)، اصلاح شبکه آبرسانی در سکونتگاه ها، احداث خانه فرهنگ، سالن ورزشی، راه اندازی کارگاه حوله بافی و احداث مرکز خدمات محله در محله 17 شهریور بیرجند از جمله این پروژه هاست.
وی یادآور شد: در بخش املاک نیز پیگیری واگذاری 77 هکتار زمین برای شرکت تعاونی صنوف آلاینده مصوب شد که سه هکتار آن در حد اختیارات استان در دهه فجر تحویل تعاونی اصناف خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.