به گزارش ایرنا سید محمود هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در بخش شهری 17 میلیارد و 100 میلیون تومان و در بخش روستایی 45 میلیارد و 620 میلیون تومان برای گازرسانی به این مناطق هزینه شده است.
وی بیان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 169 پروژه گاز رسانی در استان با اعتبار 117 میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی گفت: از این تعداد پروژه 10 هزار و 584 خانوار به تعداد مشترکان شرکت گاز اضافه و پنج هزار و 820 خانوار هم پس از اتمام پروژه های آغاز شده از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: از 117 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده 67 میلیارد مربوط به پروژه های قابل افتتاح و 50 میلیارد تومان مربوط به پروژه های آغاز شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.
وی از افتتاح هفت پروژه گازرسانی در واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: سه میلیارد و 270 میلیون تومان برای اجرای این پروژه ها هزینه شده که با 500 میلیون تومان هزینه های مربوط به پروژه های ساختمانی در مجموع 67 میلیارد تومان از محل شرکت ملی گاز ایران برای کل پروژه های افتتاحی هزینه شده است.
هاشمی بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به یک شهر و 84 روستا نیز در دستور کار قرار گرفته که در این بخش هم 50 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
وی بهره برداری از شبکه تغذیه و توزیع گاز طبس مسینا و گزیک، بهره برداری از پروژه گازرسانی 28 روستای شهرستان درمیان، گازرسانی کارخانه سیمان و بیمارستان خاتم الانبیا (ص) درمیان را از مهمترین پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر بیان کرد.
به گفته وی بهره برداری از پروژه گازرسانی 10 روستای شهرستان قاینات، گازرسانی به مجتمع گلخانه ای خضری، بهره برداری از پروژه گازرسانی آبیز و 14 روستای زیرکوه، 20 روستای شهرستان طبس و چند پروژه صنعتی در خوسف، بشرویه و بیرجند از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گازرسانی به شهر درح و 84 روستای این بخش را از مهمترین پروژه های آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر امسال بیان کرد.

**ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز
وی در ادامه سخنانش از تمامی مشترکان خواست با توجه به کاهش دما در مصرف گاز صرفه جویی کنند و گفت: برای مثال در 24 ساعت گذشته مصرف شهر بیرجند از یک میلیون و چهارصد هزار متر مکعب به یک میلیون و 900 هزار مترمکعب رسید که مشکلاتی را در نحوه بالانس فشار گاز ایجاد می کند اما در کل این شرکت در تامین گاز مصرفی هیچگونه مشکلی ندارد.
وی دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد را دمای رفاه اتاق بیان کرد و افزود: مشترکان وسایل گرمایشی اتاق های غیرقابل استفاده را خاموش نگه دارند.
گاز طبیعی از سال 85 وارد خراسان جنوبی و قاین به عنوان اولین شهر از این خدمات بهره مند شد.
هم اکنون این استان دارای 200 هزار مشترک گاز طبیعی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.