به گزارش ایرنا سید محمد حسینی روز سه شنبه در همایش تجلیل از روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی افزود: مدیران باید تاریخ دهه فجر را مورد بررسی قرار دهند و از لیست کردن پروژه های افتتاحی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه اتفاقی که سال 57 افتاد موجب سربلندی نظام شد گفت: واقعا مردم می خواهند مسئولان در کنار آنها باشند و به حرف آنها گوش دهند که روابط عمومی ها در پیاده سازی هرچه بهتر این مهم می توانند نقش آفرینی کنند.
معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی پیگیری مجدانه مسئولان را در مسائل اقتصادی خواستار شد و گفت: قانون و ساختار در همه جای کشور برابر است و مدیران باید از این ساختار به خوبی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: نوع نگاه سازمان ها در جامعه و نقشی که مقابل نظام ایفا می کنند باید تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی شود.
حسینی گفت: مردم، صاحبان اصلی حکومت و انقلاب هستند و خدمت رسانی به آنها وقتی محقق خواهد شد که بتوان با احساس مسئولیت در حل مشکلات آنها تاثیرگذار بود.
وی تصریح کرد: وضعیت نباید به گونه ای باشد که در هر سازمانی فقط 30 درصد بتوانند در راستای رسالت سازمانی خود حرکت و احساس مسئولیت کنند بلکه مدیران باید تخصصی تر وارد شوند تا با اقدامات درون و برون سازمانی فضای جامعه را به خوبی مدیریت کنند.
وی افزود: امروز باید تمام اقدام ها بر پایه عقل، تجربه و علم پیش برود نه اینکه اقدامات مرتبط با هواهای نفسانی که سهل الوصول تر هستند بر جامعه حاکم شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: اقدام های عقلی، کند اما مستحکم تر است و در همین راستا اگر انسجام فکری بر جامعه حاکم شود بدون شک رضایت عمومی را در بر خواهد داشت.
وی گفت: در غیر اینصورت وقتی نخبگان روندی 2 قطبی را دنبال کنند به جای اینکه اعتبارها را برای جامعه تخصیص دهند صرف دعواهای سیاسی و ... می کنند.

** روابط عمومی و رسانه ها جدا ناشدنی هستند
حسینی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه ها و رسانه ها یک وظیفه ذاتی دارند و جدا ناشدنی از یکدیگر هستند که تغییر در نوع نگاه و ایجاد انسجام از مهمترین راهبردهای آنهاست.
وی گفت: یک مدیر روابط عمومی موفق در کنار رسانه ها باید به یک تحلیلگر فضای عمومی حاکم بر جامعه تبدیل شود و بر این اساس رسالت خود را در تنظیم مناسب روابط انجام دهد.
معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: یک تحلیلگر باید در فضای بی حال یا ملتهب جامعه تحلیل علمی از نوع گفتمان را ارایه دهد و براین اساس بین مردم و مدیر دستگاه ارتباط برقرار کند.
وی گفت: به همین دلیل است که در برخی کارها دچار چالش می شویم چون نوع نگاه مان را با خواسته جامعه تنظیم نکردیم که باید به جد به آن بپردازیم.
در ادامه این همایش از روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی تجلیل شد.
حامد عارف نیا مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به عنوان نفر اول، غلامرضا یداللهی مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان نفر دوم و محمود بستانی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سید علیرضا اسلامی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی سوم شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.