به گزارش ایرنا غلامرضا قوسی روز سه شنبه در نشست خبری ستاد دهه فجر استان افزود: 41 درصد جمعیت خراسان جنوبی را قشر روستایی و عشایری تشکیل می دهد که پتانسیل خوبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.
وی یادآور شد: به فرموده رهبری، روستاییان و عشایر در جریان جنگ تحمیلی امتحان خوبی دادند، با شور و شوق به میدان آمدند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند.
قوسی از افتتاح 562 پروژه عمرانی روستایی و عشایری استان با هزینه کرد 537 میلیارد و 466 میلیون ریال در ایام دهه فجر امسال خبر داد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها 10 هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن برخوردار و برای 218 نفر نیز اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.
وی گفت: پروژه های دهه فجر در حوزه های مختلف شامل آب و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، امور دام، امور عشایری، باغبانی، تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، منابع طبیعی، اجرای زیرساخت ها و معابر، احداث قصاب خانه ، اقامتگاه ها، جدول گذاری و بهسازی معابر و طرح های هادی به بهره برداری می رسد.
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین پروژه ها مربوط به بخش مکانیزاسیون کشاورزی با 79 پروژه است که 24 درصد مجموع پروژه ها را به خود اختصاص داده است.
قوسی اظهار کرد: در ایام دهه فجر همچنین 223 پروژه خدماتی توسط دهیاری های استان در محلات عشایری و نقاط روستایی به بهره برداری می رسد.
وی فراهم سازی زمینه مشارکت و حمایت دستگاه های مرتبط با امور روستایی و عشایری، تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تشویق و ترغیب روستاییان به منظور نقش آفرینی خودجوش در برگزاری برنامه های دهه فجر را از جمله ماموریت ها و وظایف کمیته روستایی و عشایری استان برشمرد.
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی، اظهار کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر 28 عنوان برنامه در مرکز استان و شهرستان ها اجرا می شود.
قوسی از اعزام اکیپ های درمانی پزشکی و دامپزشکی به روستاها و مناطق عشایری محروم برای ویزیت رایگان و ارایه مشاوره در دهه فجر خبر داد و افزود: در هر شهرستان یک اکیپ به این مهم می پردازد.
وی اعزام مبلغان و روحانیون به مناطق عشایری و روستاهای پرجمعیت، برپایی نشست های بصیرتی و دیدارهای مردمی در مناطق عشایری و روستایی، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای آن در درمیان، جشنواره غذا، برگزاری همایش بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان در مناطق پرجمعیت و برپایی بازی های بومی و محلی را از دیگر برنامه های شاخص دهه فجر در استان ذکر کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.