به گزارش روز یکشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند محمدعلی جاوید افزود: شهرداری سازمانی مردم نهاد است که وظیفه تامین خدمات و نیازهای شهروندان را بر عهده دارد و به استناد قانون بایستی هزینه خدمات انجام شده را در قالب عوارض از ساکنان حقیقی و حقوقی هر شهر دریافت کند.
وی اظهار کرد: عوارض از مهمترین منابع بهینه شهرداری ها در کشورهای پیشرفته جهان است که بابت اداره شهر از درآمدها، اموال، دارایی و مصرف اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت و صرف خدمات شهری مانند احداث و بازسازی بلوارها، خیابان ها، کوچه ها، پل و پل سواره، میدان ها و صدها خدمات شهری دیگر می شود.
شهردار بیرجند از همشهریان درخواست کرد با پرداخت به موقع عوارض سالیانه مربوط به کسب و پیشه، نوسازی و خدمات شهری و خودرو، شهرداری را در اجرای پروژه های عمرانی و زیباسازی چهره شهر یاری رسانند تا شهرداری در مقابل بتواند با استفاده از این درآمدها به پیشرفت و عمران شهر شتاب بیشتری ببخشد.
وی انباشته شدن عوارض شهرداری برای شهروندانی که عوارض سالیانه خود را پرداخت نکرده اند، مشکل ساز دانست و گفت: افراد هنگام تسویه حساب به دلیل حجم زیاد بدهی ها با مشکل مواجه می شوند بنابراین پرداخت به موقع عوارض از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.
جاوید دریافت بهینه و به موقع عوارض را باعث افزایش کیفیت زندگی در محیط های شهری و فراهم کننده امکانات و ارائه دهنده خدمات عمومی دانست و یادآور شد: اطلاع رسانی از هزینه های مربوط به عوارض باعث آگاهی و روشن شدن چگونگی استفاده شهرداری از عوارض برای خدمات دهی به شهروندان خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال با توافق به عمل آمده با اداره پست شرایطی فراهم شده که ماموران پست همراه با قبوض نوسازی به درب منازل مراجعه کنند و امکان پرداخت عوارض از طریق دستگاه POS در همان مکان برای شهروندان فراهم است.
بنابراین گزارش پرداخت به موقع عوارض نقش موثری در عمران و آبادانی شهر دارد و در صورت پرداخت عوارض توسط مردم، شهرداری با مشکل مالی مواجه نمی شود و چنانچه ارتباط دو سویه بین مردم و شهرداری حفظ شود مسایل مربوط به شهر نیز برطرف می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
دریافت: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.