به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار روز شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع این برنامه ها 700 برنامه در کانون های فرهنگی و هنری استان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کردند، اظهار کرد: در دهه فجر باید خدمات نظام برای مردم بازگو و به شبهاتی که در فضای مجازی است پاسخ داده شود تا نسل جوان انقلاب نسبت به آینده انقلاب امیدوار شوند.
وی از برگزاری نشست ها و گفتمان های بصیرتی در مساجد طی ایام دهه فجر خبر داد و یادآور شد: بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.
سبزه کار با بیان اینکه باید ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برای مردم بویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود افزود: هدف امام راحل(ره) متعالی و راه رسیدن به آن هم مقدس بود.
وی به اشاره به برنامه های مختلف کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان اشاره کرد و گفت: جشن انقلاب در روستاهای مرزی« لانو» شهرستان سربیشه برگزار می شود و در حاشیه آن مسابقات بازی ها و طبخ غذاهای بومی و محلی به اجرا درمی آید.
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: توجه به روستاهای مرزی برای حفظ جمعیت آن و جلوگیری از بروز مسائل امنیتی امری ضروری است که باید مورد توجه مسئولان باشد.
سبزه کار از افتتاح 12 کانون فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر خبر امسال داد و گفت: این کانون ها در شهرستان های قاینات، زیرکوه و فردوس با اعتبار 13 میلیون تومان آماده بهره برداری است.
وی برپایی شب شعر انقلاب، مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقات متنوع از جمله وبلاگ نویسی و وصیت نامه امام خمینی (ره)، اجرای سرودها و تئاترهای مذهبی در سطح مساجد، برگزاری نشست بصیرتی نقش زنان در انقلاب و برپایی میز خدمت در 6 منطقه محروم شهر بیرجند را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام دهه فجر اعلام کرد.
وی با اشاره به یادواره شهدای گمنام، 19 بهمن ماه در مسجد اباصالح (عج) بیرجند، گفت: اجرای طرح «کبوتران حرم» در شهرستان طبس و بیرجند از دیگر این برنامه هاست.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از اکران فیلم های جشنواره عمار در بیرجند هفتم بهمن ماه خبر داد و افزود: تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدها متان، برپایی نمایشگاه عکس، تفسیر موضوعی قرآن، قصه گویی و نقاشی ویژه کودکان، گفتمان جایگاه جمهوری اسلامی در جهان معاصر و برگزاری همایش پیاده روی از دیگر این برنامه هاست.
کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی متشکل از دستگاه های تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بسیج، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مرکز رسیدگی به امور مساجد،‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز، اداره کل کتابخانه های استان و ‌شهرداری بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.