به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی که با حضور معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در بیرجند برگزار شد افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بسیاری از مسائل در روند تکامل و تعالی بوده اما سرعتش ممکن است کمتر بوده باشد.
وی اظهار کرد: در قانون برنامه اول توسعه یک یا سه مرتبه از واژه مشارکت استفاده شد اما در قانون برنامه پنجم این کلمه 43 مرتبه تکرار شده است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان ثروت های نهفته فراوانی دارد و نباید آن را محروم تلقی کرد.
مروج الشریعه افزود: استان هایی مثل خراسان جنوبی هنوز بکر و دست نخورده هستند و دست مهندسان عمران شهری برای اجرای تفکر عمران شهری سنجیده باز است.
وی اظهار کرد: وجود گسل ها در خراسان جنوبی رویکردهای مثبت و منفی دارد و اگر این گسل ها نبود امروز از معادن قابل دسترس در استان خبری نبود و در مطالعات آب های کارستی و ژرف نقاط با پتانسیل واجد این موضوع را نداشتیم.
'11 درصد از سطح کل کشور متشکل از واحدهایی سنگی کربناته است که این سنگ‌ها بر اثر درز و شکاف و انحلال در طول زمان زمین‌شناسی دارای فضاهای خالی و حفره‌هایی می‌شوند که به این پدیده کارست و به آبی که درون این سنگ‌ها جمع می‌شود آب کارستی می‌گویند.'
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همانطور که دنیای پیشرفته با گسل زندگی مسالمت آمیز دارد ما هم باید این هنر مدیریت را داشته باشیم.
وی گفت: باید با جذب سرمایه گذار از ثروت انباشته خراسان جنوبی استفاده شود، ما می توانیم تسهیلاتی با نرخ صفر درصد برای اجرای پروژه های عمران شهری در اختیار سرمایه گذار بگذاریم اما ساز و کار با شرکت عمران و بهسازی شهری باشد.
مروج الشریعه اظهار کرد: تحرک بخشی به بنیان های خراسان جنوبی به روش های مختلف و همسو کردن امکانات ملی در این راستا از اهداف ماست.

**خراسان جنوبی مشکل شهرهای بزرگ را ندارد
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: خراسان جنوبی استانی نوپاست و مشکل استان های بزرگ را ندارد لذا در این منطقه علاوه بر بازآفرینی شهری باید به بازآفرینی پایدار روستایی در صورت امکان توجه شود.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: منظور مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی استفاده از مشارکت مردمی است.
وی اظهار کرد: اگر در این استان مقوله بازآفرینی شهری شهرهای کوچک هم مدنظر قرار گیرد با بودجه کمتر نتیجه حاصل می شود.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.