علیرضا بنی اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: از این میزان هزار کیلومتر آبیاری کم فشار و 100 کیلومتر آبیاری تحت فشار است.
وی با بیان اینکه در اجرای طرحهای نوین آبیاری 85 درصد هزینه به صورت کمک بلاعوض توسط دولت و مابقی توسط کشاورز تامین می شود، گفت: امسال دولت برای اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار 100 میلیون ریال و برای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار 45 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب، با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، کم فشار و انتقال آب با لوله عملکرد آب مصرفی بخش کشاورزی در این شهرستان افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه عنوان کرد: همچنین تاکنون یک هزار و 276 هکتار طرحهای نوین آبیاری در شهرستان اجرا شده که از این مقدار 611 هکتار آبیاری تحت فشار و 665 هکتار آبیاری کم فشار بوده است.
بنی اسدی ادامه داد: تاکنون 107 کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی نیز در شهرستان اجرا شده است.
بیش از 11 هزار هکتار زمین های کشاورزی زیرکوه به کشت محصول باغی و زراعی اختصاص دارد از این رقم حدود 6 هزار هکتار آن محصول باغی است.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در این شهرستان 147 کیلومتر است.
این شهرستان با جمعیت 45 هزار نفری در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.