به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز چهارشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بیرجند برگزار شد افزود: امروز وظیفه مدیران استان هاست که با همگرایی و هم افزایی، اعتقاد و دلسوزی برای مردم، مشکل را رفع کنند.
وی بیان کرد: دولت کارآفرینی، ایجاد اشتغال و استفاده مناسب از فرصت های شغلی در استان هایی مثل خراسان جنوبی را که با برخی شاخص های توسعه یافتگی فاصله دارند، با جدیت پیگیری می کند.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اگر بناست نرخ بیکاری 16 درصد در بعضی نقاط استان کاهش یابد باید از بحث های بومی و غیر بومی که صحبت های گذشته است فاصله بگیریم، چون کسانی که رشد کرده اند از این مسائل عبور کرده اند.
وی تصریح کرد: کسانی که دل در گرو نظام دارند و برای خدمت به مردم مسئولیت احساس می کنند در عمل رفع نگرانی های مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مروج الشریعه افزود: هر کس در حد وسع خود در راستای رفع دغدغه معیشتی و رفع نگرانی ناشی از بیکاری های جوانان گام برداریم و دولتمردان این استان در هر جایگاهی که وظیفه خدمت به مردم را دارند در این دنیا و آن دنیا مورد سئوال قرار می گیرند.
وی گفت: اگر صدای حق از سوی حق مداران به گوش رسید باید به آن ندا گوش کرده و مشکل مردم را رفع کنیم.
وی اظهار کرد: اگر رخنه ای از فضای ناامنی در هر جامعه ای در دنیا حادث شود همه چیز متوقف می شود و هرج و مرج تمام بنیان توسعه را در همه جهات می گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ستاد دهه فجر استان از ایجاد و اجرای برنامه های مناسب و شادی بخش برای مردم غفلت نکند.
وی بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای مدیران است که برنامه های خود را به شکل مناسب برای مردم بیان کنند و مدیران با برگزاری جلسات مختلف در رسانه ها عملکرد یک ساله خود را در ایام الله دهه فجر اعلام کنند.
وی گفت: مهم ترین مسئله ما با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار داریم جذب اعتبارات عمرانی است و بعضی پروژه های اجرایی درصد جذب آن به تناسب تخصیص ابلاغی مناسب نیست.
مروج الشریعه افزود: کیفیت اجرای پروژه های عمرانی و قیمت تمام شده نباید فاصله معناداری با شکل مناسب اجرا در دیگر استان های کشور داشته باشد.
وی گفت: دفتر بازرسی استانداری همه دستگاه های اجرایی استان را رصد می‌کند و در این بخش می‌خواهیم که همه پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشیم.
وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حوزه اشتغال زایی گام برداشته و باید از ظرفیت این دستگاه ها در حوزه درآمدزایی برای استان استفاده شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از ظرفیت بازار 27 میلیونی زائران مشهد نباید غافل شد، در همین راستا برای نخستین‌بار شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد قصد ایجاد نمایشگاهی به عنوان کالاهای سوغات در نوروز 97 را دارد که غرفه‌ای با متراژ چهار هزار و 500 متر برای خراسان‌جنوبی در این نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود.
وی گفت: در این استان غیر از معدن ظرفیت ها و صنایع دیگری هم وجود دارد که باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.
مروج الشریعه افزود: مطالعاتی در زمینه زمین شناسی در خراسان جنوبی آغاز شده که نوید بخش خوبی در حوزه معادن و بحث زمین شناسی در استان است.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی به جذب سرمایه گذار، سرمایه گذاری خارجی و فناوری خارجی نیاز دارد.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.