به گزارش ایرنا، خراسان جنوبی سالهای زیادی است که با قهر طبیعت دست و پنجه نرم می کند و مردم این خطه از مرز و بوم چشم به آسمان دوخته و دست نیاز به سوی خالق دراز کرده اند تا بارش رحمت الهی نازل شود.
این استان با 1،3 میلیمتر بارندگی در سال آبی جاری کم بارش ترین استان کشور بوده و بارندگی ها 96 درصد نسبت به میانگین بلندمدت (25 سال) و 81 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
بر همین اساس 54 درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی شدید، 35 درصد خشکسالی متوسط و 11 درصد خشکسالی بسیار شدید است که از نظر خشکسالی در یک دوره هفت ساله، 100 درصد استان تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد.
اینها همه باعث نابودی کشاورزی به عنوان اصلی ترین شغل مردم این استان شده به طوری که امید کشاورزان با وجود قهر طبیعت نا امید شده است.
در کنار درد و دل هر کدام از کشاورزان که می نشینی از دوری انسانها از یکدیگر و از بین رفتن صله رحم دم می زنند.
یکی از یار و یاور بودن و دیگری از دلهای صاف و زندگی های پاک و بی آلایش مردمان روزهای فراوانی سخن می گوید.
یکی دیگر از کشاورزان با افسوس زیاد و آهی نیمه بر نفس کشیده از رونق دامداری می گفت و دیگری از گوشت، شیر و پشم زیادی که معیشت خانواده را به خوبی تامین می کرد.
اما ظاهرا تنها راه، دست نیاز به سوی معبود دراز کردن بود (استثقاء) نماز طلب باران، نمازی که از دیرباز پیروان حق به جا آورند و باران رحمت الهی نازل شد.
آری صدای دعا و دست نیاز مردم خراسان جنوبی به باران رحمت الهی ختم شد و تقریبا تمام استان نهر نزول باران رحمت را به خود دید و مردم خوشحال از نعمت دست شکرگزاری به سوی خداوند منان دراز کردند.
این بود ماجرای عکسی که معنویت دعا و راز و نیاز با پروردگار را با نزول باران رحمتش به تصویر کشید و تحقق وعده الهی را به حق طلبان و آزادگان گوشزد کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.