به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: ملت ایران در جنگ سخت بدون وابستگی به شرق و غرب پیروز شد و در جنگ نرم هم با استفاده از ظرفیت داخلی دشمن را شکست می دهد.
وی بیان کرد: ملت ایران و جریان مقاومت در منطقه در چهار دهه اخیر مقابل استکبار و صهیونیست های با دست خالی ایستاده است.
وی گفت: جهان اسلام باید به خود متکی باشد نه اینکه در اقتصاد، سیاست، مدیریت و ... وابسته به دیگران شده و موجب عقب ماندگی جوامع اسلامی شوند.
خطیب جمعه بیرجند، سالگرد پیروزی جریان مقاومت و حماس در جنگ 22 روزه با صهیونیست ها را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: موضوع فلسطین از مهم ترین مسائل جهان اسلام است و استکبار جهانی تلاش دارد که این مسئله به فراموشی سپرده شود.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ادامه داد: ایشان الگوی کامل برای مردم در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... است.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشورهای اسلامی بر توجه جهان اسلام به مسائل مهم خود تاکید کردند و گفتند که استکبار ذهن مردم و نخبگان را از مسائل اصلی به امور حاشیه ای و فرعی معطوف کرده و همین امر موجب عقب افتادگی کشورهای اسلامی با وجود ظرفیت های فراوان شده است.
وی اظهار کرد: مسلمانان باید به وحدت و بهره گیری از فرصت های در اختیار خود و ظرفیت جوانان و ثروت های خدادادی توجه کرده و از پرداختن به مسائل فرعی پرهیز کنند.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: مسئله فلسطین موجب ایجاد وحدت در جهان اسلام می شود اما استکبار تلاش دارد به شکل های مختلف این موضوع اساسی به فراموشی سپرده شود.
وی گفت: کشوری مثل ایالات متحده آمریکا و انگلستان و کشورهای وابسته عربی مدعی حقوق بشر برای ایران اسلامی شده اند و رئیس جمهور آمریکا در مناظره های انتخاباتی خود به صراحت اعلام کرد که داعش را ما ایجاد کردیم، داعشی که در یک روز 2 هزار نفر جوان را سر بریدند.
وی اظهار کرد: کشورهایی که خود اعتراف به ایجاد داعش کرده اند، ایران اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می کنند و اینکه عده ای داخل کشور چهره آمریکا را بزک می کنند کار درستی نیست.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: غرب اگر امروز قدرت و زرق و برقی دارد محصول علم آنان است و اگر بناست ما پیشرفت کنیم طبق تاکید مقام معظم رهبری باید به پیشرفت در مسائل علمی و فناوری توجه کنیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی الگویی برای جهان است، چون به خود متکی بوده و هر جا که روی پای خود ایستادیم به موفقیت رسیدیم و هر جا نگاهمان به دیگران بود با شکست مواجه شدیم.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.