به گزارش ایرنا علی ناصری روز دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرستان بیرجند افزود: مدیران دستگاه های دولتی برنامه های کاری خود را بر مبنای رعایت اصول منشور حقوق شهروندی تنظیم کنند و موضوعاتی مثل ملاقات های مردمی، دولت الکترونیک و میز خدمت را در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به دستور رئیس جمهوری به سازمان امور اداری و استخدامی گفت: فعال سازی میز خدمت الکترونیکی از معیارهای سنجش عملکرد مدیران است و با این کار خدمات دستگاه ها از طریق درگاه های الکترونیکی به آگاهی مردم می رسد.
وی یادآور شد: آنچه از خدمات اداری قابل ارائه است، توسط سازمان ها قابل دسترس باشد تا از هزینه های ارائه خدمت فیزیکی، سرگردانی مردم و فساد اداری جلوگیری شود.
فرماندار بیرجند گفت: روند های دستی و فیزیکی ممکن است موجب بروز فساد در سیستم شود که الکترونیکی شدن کارها از بروز چنین اتفاق هایی جلوگیری می کند.
وی بیان کرد: هیچ برتری بین 2 فرد مراجعه کننده به یک دستگاه دولتی وجود ندارد و اگر مردم بدانند قانون برای همه یکسان اجرا می شود خواسته فوق قانونی ایجاد نمی شود.
ناصری افزود: اگر مردم احساس کنند روند اجرای قانون در دستگاه دولتی برای یک مسئول نسبت به فرد عادی متفاوت است نارضایتی بوجود می آید و برای مجموعه اداری کشور هزینه ایجاد می شود.
وی گفت: پاسخگویی، شفافیت در عملکرد و ارائه خدمت بی منت به مردم موجب از بین رفتن بسیاری از شبهات می شود و مدیران تلاش کنند مشکل مردم را تا حد امکان رفع کنند.
وی اظهار کرد: هماهنگی های مورد نیاز ارباب رجوع را تا حد ممکن همان دستگاه انجام دهد تا از سرگردانی مردم جلوگیری شود.
فرماندار بیرجند افزود: رئیس جمهوری به همه دستگاه ها دستور داده اند که مراجعان به دستگاه فقط باید به یک میز مراجعه کرده و سرگردانی مردم در راهروی اداره ها ممنوع است.
وی گفت: میز خدمت حضوری برای دستگاه هایی که قادر به ارائه خدمات به شکل برخط یا الکترونیکی نیستند، فراهم شود و این موضوع در همه دستگاه های استانی و شهرستانی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: دستگاه هایی که درگاه خبری دارند نسبت به روزآمد کردن این درگاه ها اقدام و اطلاعات لازم به ارباب رجوع ارائه شود.
ناصری گفت: عفاف و حجاب به عنوان یکی از موضوع های مهم نیز مورد توجه مدیران دستگاه ها باشد و تحکیم عفاف و حجاب در اولویت کاری قرار گیرد.
وی با اشاره به گستردگی حوزه آموزش و پرورش افزود: ارائه آموزش مناسب و کافی در سطح عالی توسط دبیران و معلمان از خواسته های مردم است.
وی اظهار کرد: سابقه بیرجند در بخش آموزشی و فرهنگی بسیار درخشان است و حوزه آموزش و پرورش شهرستان بیرجند تاکنون عملکرد خوبی داشته است.
فرماندار بیرجند گفت: کسب رتبه های درخشان علمی توسط دانش آموزان بیرجندی در ورودی های کنکور و مسابقات علمی نشان از عملکرد خوب حوزه آموزش و پرورش بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.