به گزارش ایرنا، در این مراسم معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تشخیص و مداخله زودهنگام کم شنوایی در رشد و تکامل زبان، گفتار و شناخت کودک تاثیر بسزایی دارد.
اعظم احمدی، افزود: کودکان پیش مدرسه ای، یعنی سنین سه تا پنج سال مورد توجه خاص متخصصان شنوایی هستند زیرا در این دوره از زمان توانمندی ها و قابلیت های ارتباطی وسیع رو به رشد کودکان نمایان می شود.
وی ادامه داد: تضمین رشد مناسب در گرو تشخیص درست و مطمئن نقص یا نقص های موجود به طور عام و نقص شنوایی به طور خاص است که شناسایی، بررسی و مداخله انواع افت های شنوایی در کودکان می تواند اثر مخرب این نقص بر گفتار، زبان، آموزش و رشد اجتماعی روانی را به حداقل برساند.
به گفته وی این طرح در سال 94 به صورت آزمایشی در 13 استان کشور انجام شد، در بیرجند 499 کودک را مورد غربال قرار دادیم، 87 کودک مشکوک به افت شنوایی و 13 نفر مبتلا به افت شنوایی بودند.
وی افزود: این طرح در سال 95 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که طبق این بررسی اثر بخشی آن محرز و در سال 96 به طور گسترده و در سراسر کشور اجرا شد.
وی در ادامه اظهار کرد: در این راستا 47 مهد کودک برای اجرای این طرح انتخاب شده است و امیدواریم بتوانیم جلوی بسیاری از مشکلات رشدی کودکان را با مداخلات پیشگیرانه بگیریم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن *انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.