به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در شهرستان بشرویه افزود: اقتصاد مقاومتی فقط چند پروژه نیست بلکه یک رویه مدیریتی است و این مسائل در هر سطح ساری و جاری است.
وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ایجاد کننده و حافظ انقلاب، مردم هستند و کسی که از وحدت همه گروه ها استفاده کند، موفق است.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در استان هایی مثل کرمان و اصفهان برای خدمت به مردم کت های سیاسی را درآوردند و موفق هستند.
وی ادامه داد: جریان های سیاسی اعم از حامیان و ارادتمندان به دولت حق مطالبه گری دارند و وظیفه ما اطلاع رسانی خدمات دولت و اعلام به مردم است.
مروج الشریعه گفت: سیل خروشان وحدت و هماهنگی در درون جامعه بر عهده ارکان نظام گذاشته می شود و همه ما باید دنباله روی آن باشیم.
وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها با عنوان اقتصاد اهمیت دارد؛ وقتی حداقل حق یک فرد در خراسان جنوبی برخورداری از زندگی آبرومندانه و معیشت مناسب است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: حاکمیت وظیفه دارد این ارزش ها را برای مردم محقق کند و مردم قدر خدمتگزاران خود را می دانند.
وی گفت: در سال جاری دولت تدبیر و امید در پرتو سیاست های مقام معظم رهبری به دنبال تولید و اشتغال فراگیر در کشور است لذا همه باید دست به دست هم دهیم و به تحقق این برنامه ها کمک کنیم.
وی ادامه داد: در وقایع اخیر کسانی که حرف حقی داشتند به روش درست ارائه کردند و عالی ترین مرجع نظام، مقام معظم رهبری بیان کردند انجام این سیاست برای دولت نیاز به امکانات دارد لذا فصل الخطاب رهبری فقط دولت نیست و همه نهادها مسئولیت دارند.
مروج الشریعه در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه ها مسیر توسعه را تحت تاثیر خود قرار می دهند و برای راه ها سرمایه گذاری کنیم که کانون های جمعیتی از آن منتفع شوند.
وی تصریح کرد: اگر از یک نقطه شهرستان شروع و در ادامه راه مسیر را کج کنیم بر استقرار جمعیت و رغبت سرمایه گذار اثر می گذارد.
وی افزود: نظام بانکی برای یک قشر خاص جامعه که تولید کننده مشاغل خرد هستند تکلیف دارد و برای نگهداشت مردم در جامعه باید به اشتغال، مسکن و نیازهای اساسی آنها توجه شود.
نماینده عالی دولت در استان گفت: آنچه امسال در قانون بودجه آمده صد برابر سال قبل است و نگاه مثبت به جامعه و امیدوار کردن مردم لازم است.
وی اضافه کرد: منابع موجود در شهرستان بشرویه خوب است و پایلوت اقتصادی دولت در این شهرستان گذاشته شود.
مروج الشریعه گفت: اگر اقدامات ما به خدمت رسانی به مردم ختم نشود فایده ای ندارد و همه باید برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم.
وی بیان کرد: اگر کارها را به مردم واگذار کنیم یعنی اصل مشارکت را محقق کردیم و باید کارهایی که امکان انجام آن توسط مردم ممکن است را به آنها واگذار کنیم.
وی گفت: مدیران در جلسات می دانند همکاران استانی قدردان مسئولان شهرستان هستند و همکاران ادارات شهرستانی بدانند که رصد می شوند و فلسفه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی این است که مدیران برش شهرستانی را در سیاست های استانی لحاظ می کنند.
استاندار خراسان جنوبی همچنین با گرامیداشت اولین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان همیشه بهترین یار و یاور برای رهبری بودند.
استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در آغاز سفر به شهرستان بشرویه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و ساختمان فرمانداری این شهرستان را افتتاح کرد.
دیدار با خانواده شهید و دیدار با حامیان دولت از دیگر برنامه های سفر یکروزه استاندار خراسان جنوبی به بشرویه بود.
استاندار خراسان جنوبی از تابستان امسال تاکنون به شهرستان های طبس، نهبندان، قاین، درمیان، سربیشه، فردوس و بشرویه سفر کرده است.
استان خراسان جنوبی 11 شهرستان و بیش از 760 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.