به گزارش ایرنا محمدحسین محمدپور روز یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان افزود: به همین جهت در سال جلسات منظم و برنامه های متعددی در استان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان ارشد یگان های نیروهای مسلح برگزار می شود.
وی بیان کرد: عملیاتی کردن راه های کنترل و کاهش جرم بین نیروهای مسلح از جمله موضوعات مهم مجمع پیشگیری از وقوع جرم بین نیروهای مسلح استان است.
وی بیان کرد: تمام مسئولان و دست اندرکاران این مجمع معتقدند باید برای انسان های ناکامی که با خویش قهر کرده، از جامعه دور شده اند و حتی سر ناسازگاری با جامعه در پیش گرفته اند راهی پیدا کنیم تا با خود و جامعه آشتی کنند.
این مقام قضایی گفت: باید شقاوت را به سعادت، سقوط را به اعتلا، بدی را به نیکی، نفرت را به محبت، خصومت را به دوستی، کفر را به ایمان و ناپاکی را به پاکی بدل سازیم و در نوسازی انسان و جامعه بکوشیم.
وی ادامه داد: همچنین دست اندرکاران مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح تلاش دارند تا به این انسان سرگشته بیاموزند بدون اینکه از پیشرفت های مادی و رشد در آن چشم بپوشد می خواهند از او انسانی والاتر برای زندگی بهتر و همراه با معنویات در سطوح عالی اخلاقی بسازند.
وی با بیان اینکه این راه همان راه و هدف پاک و عالی انبیا و اولیای الهی است یادآور شد: باید از تمام دانش ها و عقاید دینی برای بهبود زندگی اجتماعی سود بجوییم.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی افزود: باید عدالت واقعی را از طریق احسان به نیکوترین وجه تحقق بخشیم و نیکی کردن را بیاموزیم تا محلی برای بدی تر کردن باقی نماند.
وی گفت: باید محرومان و عامل بدبختی آنان را شناخته و بیماری آنها را تشخیص و به درمان آنها همت بگذاریم و موانعی که بر سر راه کمال، حقیقت، پاکی و انسانیت است را با استعانت خداوند از سر راه برداریم.
محمدپور ادامه داد: تمام همت ما این بوده است تا مولفه هایی که از قبل در خصوص پیشگیری از وقوع جرم بیان شده عملیاتی شود.
وی گفت: همزمان با کمیسیون های فصلی، کمیسیون های تخصصی قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح هر ماه در استان تشکیل می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.