مهدی جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکهزار و 823 واحد مسکونی باقی مانده است، گفت: از این تعداد 198 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و یکهزار و 625 واحد در شهرهای بالای 25 هزارنفر جمعیت استان ( شهر بیرجند) موجود است.
وی ادامه داد: هم اکنون عملیات 381 واحد در حال انجام بوده و مابقی به پیشرفت 100 در درصد رسیده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شده واحدهای مانده حداکثر تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آنها به اتمام رسیده و افتتاح شوند .
وی با اشاره به تامین زیرساخت های سایت مسکن مهر شهر عنوان کرد: در تامین خدمات زیربنایی این منطقه، باعنایت به پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده، تمامی سایت های مسکن مهر دارای آب، برق و گاز هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان دفع فاضلاب را یکی از مشکلات سایت مهر شهر دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده بر اساس مصوبه شورای مسکن استان و مصوبه هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مبلغ 5.5 میلیارد تومان مجوز واگذاری زمین به شرکت آب و فاضلاب استان اخذ و محقق شده است .
جعفری ادامه داد: همچنین برای آسفالت معابر مسکن مهر و تسریع در اجرای آسفالت با پیگیری های انجام شده، میزان سه هزار و 510 تن قیر در اختیار متولیان آماده سازی سایت های مزبور قرار گرفته و بر این اساس هم اکنون اکثر معابر آسفالت شده است.
وی یادآور شد: در تامین خدمات رو بنایی مسکن مهر تعداد 17 مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس سایت های مذکور در حین ساخت بوده که تعداد 14 باب آن با مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد، 10 باب مدرسه تاکنون افتتاح شده و مابقی در حین ساخت است.
جعفری اظهار کرد: همچنین 14 باب مسجد در سایت های مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی ساخته و افتتاح شده است.
وی گفت: احداث 2 باب مرکز بهداشت و 2 باب کلانتری در سایت های مسکن مهر بیرجند و نهبندان از دیگر اقدامات این اداره کل است که کلانتری بیرجند افتتاح وعملیات کلانتری نهبندان در حین مراحل پایان ساخت (فقط حصارکشی) است.
وی یادآور شد: در زمینه وظایف سازمانی، قرارداد مشارکت در آماده سازی فی ما بین اداره کل متبوع و شرکت مسکن و عمران قدس رضوی برای آماده سازی 450 هکتار از اراضی موسوم به پادگان در مهر 94 منعقد شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.