علی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق این امر مهم برنامه های حوزه اشتغال و حرفه آموزی با هدف باز سازی شخصیتی، اجتماع پذیری زندانیان و توانمند سازی آنان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه پس از آزادی در سطح زندان های استان با جدیت اجرا می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری 71 دوره آموزشی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای زندانیان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مدت یکهزار و 262 نفر از زندانیان استان از آموزش های ارائه شده در دوره های مهارتی از قبیل صنعت ساختمان، اتو مکانیک، جوشکاری، تاسیسات، خیاطی، صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری و ... بهره مند شده اند.
مدیر کل زندان های استان تصریح کرد: به طور میانگین روزانه 844 نفر از زندانیان در بخش های مختلف زندان های تابعه استان مشغول فعالیت هستند.
وی عنوان کرد: از این تعداد 141 نفر در مجتمع های کشاورزی و دامپروری، 69 نفر در کارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی، 199 نفر خدماتی، 235 نفر صنایع تولیدی، هشت نفر عمران و صنعت ساختمان و 192 نفر اعزام به شرکت های خصوصی سطح شهر مشغول فعالیت هستند.
وی یادآور شد: 85 نفر از زندانیان نیز به صورت خود جوش در بخش صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
هاشمی گفت: زندانیان پس از شرکت در دوره های آموزشی و اخذ گواهینامه می توانند در کارگاههای اشتغال مشغول فعالیت شده و پس از آزادی نیز با مراجعه به مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج از تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه تا سقف 200 میلیون ریال بهره مند شوند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار:مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.