وحید ضیائیان احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری در 230 هکتار از باغ های این شهرستان مبارز شیمیایی و هرس درختان آلوده به آفت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه شغل اصلی مردم شهرستان کشاورزی است و گسترش این آفت خسارت زیادی به باغداران درمیان وارد می کند، اضافه کرد: در مناطق آلوده چندین کارگاه آموزشی برای آشنایی کشاورزان با این بیماری برگزار شد.
وی یکی از علل اصلی شیوع این آفت را خشکسالی ذکر کرد و گفت: خشکسالی با ضعیف کردن درختان، آنها را نسبت به شیوع انواع آفات آسیب پذیر می کند.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان بیان کرد: این آفت از 11سال قبل در برخی نقاط روستایی شهرستان مشاهده شد و آفت زنگ زرشک بیماری گیاهی با عامل قارچی است، علایم این آفت به صورت تاول هایی پشت برگ ها و نیز روی سطح برگ است که به مرور زمان و پیشرفت بیماری به رنگ زرد در می آید در مواردی تمام سطح برگ را پوشانده و باعث کاهش فتوسنتز گیاه و کاهش ساخت و ساز مواد غذایی در گیاه می شود.
شهرستان درمیان با تولید سالانه سه هزار تن زرشک خشک، سومین تولید کننده زرشک در خراسان جنوبی است.
سطح زیرکشت محصول زرشک این شهرستان 2هزار و 585 هکتار است که از این مقدار 2هزار و 187هکتار بارور است.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556* 6054
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.